Zmiana jest widoczna na pierwszy rzut oka. Poprzednie auta koncepcyjne (CZ2, Tarmac Spyder, Pajero Evolution, itp.) oraz produkcyjne (Colt, aktualny Lancer, Grandis, nowy Outlander, itp.) wprowadziły na stałe do języka stylistycznego Mitsubishi trójkątne logo w kształcie trzech diamentów jako główny element przodu. Najnowsze modele dostępne na rynku północnoamerykańskim przedstawiły zmodyfikowaną, szeroką atrapę chłodnicy, inspirowaną wlotami powietrza w samolotach myśliwskich. Nowy Lancer sedan idzie dalej, wprowadzając charakterystyczną, podzieloną na dwie części atrapę (chromowaną u góry), której głównym elementem jest logo Mitsubishi. Całość została wkomponowana w elementy znane z pojazdów studyjnych Concept-X i Concept-Sportback - "nos rekina" oraz głęboko osadzone reflektory.Lancer sedan ma 4570 mm długości, 1760 mm szerokości i powstał na bazie nowej platformy MMC zwanej "Globalnym Projektem", która będzie wykorzystana w nowym Outlanderze.Wprowadzana na kolejne europejskie rynki od ostatniego kwartału 2007 roku, rodzina Lancera będzie stopniowo uzupełniania, aż do momentu jej skompletowania. Ofertę podzielono na cztery poziomy zależne od jednostki napędowej - podstawowy, średni, wyższy i "supercar". Docelowo w ofercie znajdzie się pięć silników, włącznie z turbodieslem o poj. 2 l i mocy 140 KM, dostarczanym przez koncern Volkswagen AG, znanym z modelu Grandis Di-D oraz (wkrótce) Outlander Di-D.Wymiary:Rozstaw osi:2,635 mDługość:4,570 mWysokość:1,490 mSzerokość:1,760 m
Nowa generacja Lancera
Nowy Lancer wygląda prawie tak jak wersje koncepcyjne, które do tej pory można było podziwiać tylko na wystawach motoryzacyjnych. Wiadomo już, że zaprezentowane w 2005 roku auta studyjne Concept-X i Concept-Sportback zapowiadały nie tylko następną generację sportowych sedanów Mitsubishi, ale również nowy język stylizacji Mitsubishi.