Podczas premiery w 2003 roku ta jednostka napędowa zdobyła przychylność dziennikarzy przede wszystkim wyjątkowymi manierami. Już w maju u dilerów Hondy pojawi się nowy Accord, a wersja kombi (Tourer) pod koniec lata. Obok dwóch silników benzynowych o mocy 156 i 201 KM w ofercie znajdzie się również turbodoładowany diesel.Co się zmieni?Limuzyna będzie dłuższa (+ 6 cm), a kombi krótsze (– 4 cm). Niestety, nie wiemy jeszcze, jak będą kształtować się ceny. W Niemczech w przypadku aut z benzynowymi silnikami Accord delikatnie potaniał, w przypadku diesla – zdrożał. Tajemnicą firmy jest także, co znajdzie się wstandardowym wyposażeniu, ale klimatyzacja i radio z CD i MP3 są pewne. W tym roku Honda Poland świętuje 15-lecie swojej działalności na polskim rynku. Zbiegło się to również z nominacją nowego prezesa – być może polski dystrybutor szykuje dla swoich klientów z tej okazji jakąś niespodziankę?Za dopłatą Honda zaoferuje całą gamę elektronicznych "asystentów". Obok wspomaganego radarem tempomatu ACC w nowym Accordzie zainstalowano również CMBS (Collision Mitigation Brake System), który ostrzega kierowcę przed ewentualnym najechaniem na poprzedzający samochód. Urządzenie potrafi nawet samo hamować!"Asystent" utrzymywania pasa ruchu LKAS (Lane Keeping Assist System) dzięki zainstalowanej we wnętrzu szybkiej i czułej kamerze rozpoznaje sytuacje, gdy samochód zbacza z kursu, a w razie braku reakcji kierowcy sam dokonuje niezbędnych korekt!O tym jak jeździ nowa Honda Accord przeczytasz w najnowszym wydaniu Auto Świata już w poniedziałek w twoim kiosku!