Zmodernizowana Kia Sorento otrzymała nowe zderzaki (przedni i tylny) z pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi LED oraz nową klapę tylną nadwozia i lampy zespolone w technologii LED. Poprawie uległa aerodynamika nadwozia o współczynniku oporu powietrza Cd 0,34.
W kabinie odmienionej Kii Sorento dominuje nowy wystrój wnętrza. Dostęp do środka został ułatwiony dzięki obniżeniu o 10 mm wysokości zawieszenia oraz poziomu podłogi, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku. Uwagę zwraca nowy zestaw wskaźników LCD i nowa konsola centralna z 7-calowym wyświetlaczem.
Nowe Sorento jest oferowane w trzech poziomach wyposażenia – M, L i XL. Już w standardowej wersji SUV z Korei może się pochwalić m.in.: kompletem poduszek powietrznych, LED-owymi światłami do jazdy dziennej, przednimi lampami przeciwmgielnymi z funkcją doświetlania zakrętów, kontrolą trakcji, systemem stabilizacji toru jazdy, czujnikami cofania, 17-calowymi felgami aluminiowymi, dwustrefową klimatyzację automatyczną, radioodtwarzaczem CD/MP3/Bluetooth z 6 głośnikami, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami, komputerem pokładowym, skórzaną kierownicą i gałką dźwigni zmiany biegów, tempomatem czy podgrzewaniem wycieraczek.
Do napędu samochodu przewidziano trzy silniki – benzynowy 2.4 GDI o mocy 192 KM i dwa wysokoprężne CRDi: 2.0/150 KM i 2.2/197 KM. Wszystkie silniki współpracują z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Jednostki 2.4 GDI i 2.2 CRDi mogą być sprzężone z przekładnią automatyczną. Napęd na koła przednie jest możliwy tylko w przypadku turbodiesla 2.0 CRDi, pozostałe wersje silnikowe mają inteligentny napęd 4x4 z automatycznie dołączaną tylną osią.