Do niedawna oferta Scania w segmencie intercity oraz autobusów niższej klasy obejmowała modele Scania Irizar InterCentury oraz Scania OmniLine. Obecnie ofertę tę uzupełnia wprowadzony niedawno na rynek nowy model Scania OmniExpress oraz debiutujący Scania Irizar i4.

Model i4 to pierwszy autobus w tym segmencie, który spełnia bardziej restrykcyjną normę wytrzymałości podczas dachowania (R66-01), która ma wejść w życie w ciągu najbliższych kilku lat.  i4 dostępny jest w trzech wariantach podłogi oraz w dwóch wersjach wykończenia. Może mieć dwie lub trzy osie oraz różne długości - od 11 do 15 metrów. Bogaty wachlarz opcji pozwala dopasować autobus do indywidualnych potrzeb operatora, zarówno do pracy na regularnych połączeniach, jak i przy prowadzeniu okazjonalnych przewozów.

Pojazdy obsługujące linie regularne mogą zostać wyposażone w silniki o mocach od 270 do 340 KM. Są one idealne do planowych przewozów podmiejskich oraz międzymiastowych na krótkich trasach. Z przodu umieszczone są pojedyncze drzwi, a drugie, szerokie wejście znajduje się na środku nadwozia co ułątwia przepływ pasażerów. Również osoby niepełnosprawne nie będą miały kłopotów z korzystaniem z pojazdu dzięki obniżonemu korytarzowi na całej długości pojazdu. Klimatyzacja stanowi wyposażenie standardowe.

W autobusach przeznaczonych do przewozów okazjonalnych podłoga jest umieszczona wyżej i może być zupełnie płaska bądź posiadać obniżony korytarz. Dzięki temu pojazd ma większą powierzchnię bagażową. Z przodu zamontowano pojedyncze drzwi, a drugie znajdują się na środku pojazdu. Opcjonalnie dostępne są szersze środkowe drzwi, przez które dostanie się również osoba na wózku inwalidzkim. Dla większego komfortu podróży z przodu zastosowano niezależne zawieszenie. Klimatyzacja stanowi wyposażenie standardowe. Dostępne są silniki o mocy od 310 do 380 KM.

Wszystkie jednostki napędowe spełniają obowiązujące normy czystości spalin. Wyposażone są w układ Scania EGR - system recyrkulacji spalin, który nie wymaga stosowania dodatków do paliwa ani montażu dodatkowych zbiorników. Typowymi zaletami pojazdów Scania pozostają oszczędność paliwa, doskonałe prowadzenie i wysoki moment obrotowy dostępny już przy niskich obrotach silnika.

Oferta Scania obejmuje też kilka typów skrzyń biegów. Standardem jest manualna skrzynia z elektroniczną zmianą biegów (Scania Comfort Shift). W opcji dostępna jest skrzynia manualną ze zautomatyzowaną zmianą biegów (Scania Opticruise) lub skrzynia w pełni automatyczna ZF. Wszystkie skrzynie biegów posiadają retardery.