, reprezentuje bez wątpienia najwyższy poziom sztuki konstruowania samochodów sportowych przeznaczonych dla "zwykłych" kierowców. Trudno wyrażać się o tym samochodzie inaczej niż w superlatywach. Mocny, dynamiczny, bezkompromisowy, nawiązuje bardziej do starszych modeli 911 niż do bezpośredniego poprzednika.Mocny duet: Carrera i Carrera SPorsche proponuje jednocześnie dwie wersje: Carrerę napędzaną znanym, 325-konnym bokserem 3.6 i o 30 KM mocniejszą Carrerę S z silnikiem powiększonym do 3,8 l.Wielkie wrażenie sprawia zwłaszcza ta druga. Przekręcenie kluczyka w stacyjce umieszczonej po lewej stronie wyzwala muzykę, która chwyta za serce każdego fana dynamicznej jazdy. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu owocuje dzikim zrywem auta poprzedzonym gwałtownym wychyleniem się wskazówki obrotomierza. Przy 7300 obr./min zabawa się kończy i trzeba zmienić bieg. Krótki ruch przyjemnie leżącą w dłoni dźwignią i całą operację rozpoczynamy od nowa. Wszystko dzieje sie niesamowicie szybko. "Setkę" auto osiąga po niespełna 5 sekundach (dokładnie 4,8 - podaje producent), a 200 km/h po 16,5 s od startu. Układ napędowy, co z dumą podkreślają inżynierowie Porsche, został przystosowany do uzyskiwania jak najlepszych przyspieszeń, a nie prędkości maksymalnej, choć i ta jest bezsprzecznie imponująca (293 km/h). Alternatywnie do seryjnie instalowanej sześciobiegowej przekładni manualnej oferowany jest 5-stopniowy Tiptronic, który oprócz trybu automatycznej zmiany biegów zapewnia możliwość ręcznego wyboru przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy.Gran Turismo lub sport aż do bóluTakie osiągi wymagają odpowiedniego układu jezdnego. W Carrerze S instaluje się seryjnie aktywne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspention Management) dopasowujące pracę poszczególnych amortyzatorów do aktualnej sytuacji na drodze. W przypadku modelu bazowego PASM stanowi opcję. W podstawowym trybie pracy zawieszenia w aucie robi się prawie komfortowo. "911" dobrze wtedy służy jako auto na długie trasy. Jeśli prowadzą one krętymi drogami, to tym lepiej, bo taka jazda sprawia szczególnie dużo radości. Carrera daje się prowadzić bardzo ofensywnie. W krytycznej sytuacji można liczyć na - odłączany i nienarzucający się nadmiernie - układ stabilizacji toru jazdy zwany przez Porsche PSM. W trybie sportowym właściwości jezdne stają się jeszcze precyzyjniejsze, ale dokładnie wyczuwalny kontakt z nawierzchnią bywa bolesny. Zresztą możliwości tak pracującego zawieszenia w pełni wykorzystać potrafią nieliczni.Carrera przeznaczona jest dla wymagającego odbiorcy. Dotyczy to chyba w równym stopniu dynamiki jazdy, jak i jakości wykonania. Dobrze odzwierciedla to wykończenie wnętrza - absolutna światowa czołówka, za którą zapłacić trzeba wysoką cenę.
Galeria zdjęć
Nowa stara twarz
Nowa stara twarz
Nowa stara twarz