A innowacja? W tej klasie stawia się raczej na dyskrecję. W końcu nikt nie wymaga od Mercedesa, by zrezygnował z gwiazdy czy od BMW, by pozbyło się „skrzeli”. Po tym, jak A8 nie wszystkich zachwyciło, designerzy Audi postanowili bardziej zdecydowanie nakreślić kształty nowego A6 (zadebiutuje na początku 2011 roku) i A7 (jesień 2010). Proporcje mają rzucać na kolana: auta będą szerokie, niskie, muskularne, a zarazem smukłe i bardzo sportowe. Dach ma opadać łagodnie jak w coupé. Dwa przetłoczenia w bocznej linii spowodują efektowne załamania światła.

Tylne reflektory większe, ale niekoniecznie przez to ładniejsze. Komu wciąż będzie brakowało dynamiki, ten zamówi do A6 pakiet stylizacyjny S-line. Model z Ingolstadt pojawi się tradycyjnie także w praktyczniejszej odmianie Avant, która po raz pierwszy będzie dostępna ze szklanym dachem panoramicznym. Uterenowiony Allroad wystąpi w dwóch różnych wersjach: na bezdroża (obudowany ciemnymi panelami) lub w odmianie bulwarowej, z dużą ilością chromu i polakierowanymi zderzakami.

Nowe A6 będzie miało płytę podłogową A8. To pozwoli ograniczyć koszty produkcji i jednocześnie zapewni przestronność w kabinie. W przeciwieństwie do A8, w nowym A6 nie będzie stosowana firmowa konstrukcja nadwozia Spaceframe. Oprócz dużej ilości aluminium zdecydowano się na wykorzystanie tworzyw sztucznych oraz gatunków stali o bardzo wysokiej wytrzymałości.

Nabywca nowej generacji A6 będzie miał nie lada dylemat przy wyborze silnika. Oto planowane jednostki benzynowe:

  • 2.0 TFSI, 180 KM/320 Nm,2.8 V6 FSI, 204 KM/280 Nm,3.0 V6 TFSI, 300 KM/440 Nm.

Najmniejsza, dwulitrowa jednostka dostępna będzie tylko z napędem na przednią oś, natomiast sześciocylindrowy silnik o słabszym momencie obrotowym może być sprzężony z dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią i napędem quattro.

Paleta jednostek wysokoprężnych przedstawia się  następująco:

  • 2.0 TDI, 177 KM/380 Nm,3.0 V6 TDI, 204 KM/400 Nm,3.0 V6 TDI, 245 KM/500 Nm,3.0 V6 TDI, 300 KM/650 Nm.

BMW i Mercedes uzyskują 204 KM z dwulitrowych, podwójnie doładowanych jednostek. Sześciocylindrowa konstrukcja Audi może być w tym przypadku mało konkurencyjna – będzie droższa i bardziej paliwożerna. Za to imponuje topowa odmiana trzylitrowego V6 TDI. 650 Nm to wynik na poziomie motoru V8.

Już rok po premierze, czyli na przełomie 2011 i 2012 roku, ma się pojawić wersja hybrydowa. Pod jej maską znajdzie się dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 204 KM. Elektrycznym sercem hybrydy będzie 35-konny silnik, umieszczony w... obudowie 8-biegowego „automatu”. A6 w tym wydaniu może stać się drugim modelem Audi (pierwszym było A2 TDI) spalającym średnio tylko 3 litry paliwa na 100 km. Byłby to kolejny as w rękawie Audi.