Spółka BMW oficjalnie zaprezentowała nową generację modelu X5. Przedstawiamy kompletne informacje o nowym SUV, które zadebiutuje w Paryżu i podejmie walkę z Audi Q7 i Mercedesem klasy M. Nowa generacja X5 nawiązuje stylistycznie do swojego poprzednika, na pierwszy rzut oka wiadomo o jakie auto chodzi. Nowa X5 jednak trochę urosła – na szerokość o 6, a na długość o pełnych 16 cm. Całkowita długość wynosi teraz 4854 mm, a szerokość 1933 mm.
We wnętrzu zarezerwowano miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń, X5 będzie więc pierwszym 7-miejscowym BMW w historii tego bawarskiego producenta. Fotele trzeciego rzędu już tradycyjnie przeznaczone są dla mniejszych podróżnych, ich konstrukcja umożliwia schowanie ich w podłodze bagażnika. W podstawowym układzie siedzeń przestrzeń bagażowa ma 620 litrów pojemności, po złożeniu drugiego rzędu przestrzeń ta powiększa się do 1750 litrów. W wersji 7-miejscowej bagażnik ma tylko 200 litrów. W wersji standardowej zamontowano 18-calowe obręcze z oponami 255/55, za dopłatą można otrzymać 19-calowe koła z oponami 275/40 na przednią oś, a 20-calowe obręcze i opony 315/35 na tylną oś. Nowe BMW X5 w standardzie wyposażono w opony typu run-flat.
Modernizacją przeszedł również układ napędowy na cztery koła xDrive. Pod maską na początku znajdą się trzy silniki. Podstawową jednostką będzie znany magnezowy 6-cylindrowiec 3,0si o mocy 272 KM (200 kW), którego moment obrotowy wynosi 315 Nm przy 2750 obr./min. Topową wersją będzie 8-cylindrowa jednostka 4,8, która osiąga moc 355 KM (261 kW) i maksymalny moment obrotowy 475 Nm w zakresie 3400 – 3800 obr./min. Z tym silnikiem X5 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h. Ośmiocylindrowy silnik w cyklu mieszanym zużywa 12,5 l paliwa.
Dla amatorów silników wysokoprężnych przygotowano aluminiowy 6-cylindrowy silnik 3,0d z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, który dostarcza 231 KM (170 kW) i moment obrotowy 520 Nm w zakresie 2000 – 2750 obr./min. Później ma się pojawić także mocniejszy wariant twin turbo 3,0sd o mocy 272 KM (200 kW), który po raz pierwszy pojawił się modelu X3 po face liftingu. Pod maską nowego BMW X5 najprawdopodobniej pojawi się także któryś z 8-cylindrowych silników diesla, np. wersja 4,4 l (329 KM/242 kW) znany z BMW 7. Jednak czy ostatnie dwa silniki rzeczywiście trafią do X5, możemy na razie tylko domniemywać.
Wnętrze zaprojektowano z dużym umiarem, jednak jest ono bardzo eleganckie. Ciekawie wygląda drążek przekładni automatycznej, który wygląda raczej jak przełącznik kierunkowskazów. W rzeczywistości obsługuje on nową 6-biegową przekładnię automatyczną, która ma być szybsza o 50%. W wyposażeniu znajdzie się system obsługi iDrive, który w X5 będzie nowością, nie zabraknie aktywnego układu kierowniczego, wyświetlacza head-up czy kamery cofania. Premiera nowego BMW X5 odbędzie się we wrześniu na paryskim salonie samochodowym, do sprzedaży auto trafi w roku 2007. Cena podstawowa modelu BMW X5 3,0si wyniesie 51.350 euro (ok. 200.000 zł).