- benzynowy 1750 TBi - 200 KM diesel 2.0 JTDM- 170 KM.
Pierwszy z nich to benzynowy silnik turbo o mocy 200 KM i pojemności 1750 cm³. Łączy on w sobie najbardziej zaawansowane technologie w dziedzinie silników o zapłonie iskrowym, w tym bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny ciągły wariator faz rozrządu oraz turbosprężanie. W rezultacie otrzymano silnik o osiągach porównywalnych do osiągów wolnossącego silnika o pojemności 3,0 litrów, jednocześnie utrzymując zużycie paliwa na umiarkowanym poziomie. Druga nowość w gamie silników Alfy Romeo to silnik diesla JTDM o mocy 170 KM i pojemności 2,0 litry. Silnik ten oparty jest na technologii Common Rail Multijet, opracowanej przez Grupę Fiat we współpracy z firmą Bosch. Nowy Multijet Alfy Romeo z pojemności skokowej 2,0 litra osiąga moc maksymalną 170 KM przy 4000 obr./min., a wartość momentu obrotowego to imponujące 360Nm dostępne już od 1750 obr./min. Nowe silniki produkowane są przez FPT - Fiat Powertrain Technologies. Wraz z 6-stopniową manualną skrzynią biegów dostępne są w modelach Alfa Romeo 159, 159 Sportwagon, Brera i Spider.
źródło: Alfa Romeo