Nie ma nic lepszego w biznesie niż zajęcie strategicznego miejsca na rynku. Wydaje się jednak, że coraz trudniej o nowatorski pomysł na udany interes.

Auto Detailing i Smart Repair - choć popularne na Zachodzie Europy i w USA (skąd pochodzą) w Polsce spotykane dotąd były sporadycznie.

Auto Detailing to zaawansowana auto kosmetyka, w wyniku której używany samochód może być doprowadzony do stanu jak najbliższego fabrycznemu. Dotyczy to zarówno wnętrza pojazdu jak i karoserii i choć usługa ta znacznie przewyższa kosztem wizytę na myjni to klienci są nią zainteresowani.

"Najczęściej na programy Auto Detailingu decydują się osoby chcące korzystnie sprzedać swoje auto a także ci, którzy właśnie kupili używany samochód. Sporą grupę naszych klientów stanowią też salony sprzedaży samochodów używanych. Proces Detailingu wnętrza pozwala usunąć ślady dotychczasowego używania, w tym nieprzyjemne zapachy, na przykład po palącym właścicielu. Z zewnątrz to przede wszystkim polerowanie karoserii z możliwością usunięcia zmatowień i rys - mówi Damian Kulisz kierownik poznańskiego salonu Smartplus.

Smart Repair to systemy napraw dzięki którym można w krótkim czasie usunąć uszkodzenia estetyczne pojazdów takie jak wgniecenia, otarcia, rysy, uszkodzenia elementów plastikowych czy szyb. Dzięki tym systemom napraw możliwe jest, na przykład, usunięcie typowych szkód parkingowych bez konieczności wizyty w zakładzie blacharsko-lakierniczym.

"Usługi Smart Repair cieszą się ogromną popularnością wśród naszych klientów biznesowych. W niektórych przypadkach zastosowanie Smart Repair jest jedyną alternatywą dla wymiany uszkodzonego elementu. Jest tak na przykład w przypadku renowacji tapicerki skórzanej czy usuwania wypaleń na tapicerce welurowej - uważa Kulisz.

Wojciech Jachowski zajmujący się rozwojem sieci Smartplus mówi: "Widzimy spore zainteresowanie naszą ofertą franchisingową co pozwala mieć nadzieję na szybki rozwój sieci.