Logo
WiadomościAktualnościNowość Hondy na jesień

Nowość Hondy na jesień

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Segment kompaktowych vanów zdobywa coraz więcej zwolenników. Ze względu na walory użytkowe staje się coraz modniejszy.

Nowość Hondy na jesień
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Nowość Hondy na jesień

Swoich przedstawicieli w tej klasie wystawia praktycznie każda firma: Renault ma Scénica (dwie wersje nadwoziowe), Opel - Zafirę, a Toyota - Corollę Verso. Teraz w tym segmencie także Honda będzie miała wyjątkową propozycję dla dużych rodzin - sześcioosobowego vana FR-V.6 osób w 2 rzędach Samochód został zbudowany na płycie podłogowej popularnego CR-V. Duży rozstaw kół i osi daje przestronność kabiny na poziomie np. Accorda. Największym atutem vana Hondy jest funkcjonalność. Nie dość że autem może wygodnie podróżować sześć osób (trzy z przodu i trzy z tyłu), to środkowe fotele dają się składać i przesuwać. Pakowanie walizek ułatwia niski próg bagażnika, wysoko unosząca się klapa i prawie kwadratowy otwór. Po złożeniu obu środkowych foteli możemy bez problemu załadować przedmioty do 2,4 m długości, np. deskę surfingową. Dodatkowo, oprócz standardowych kieszeni i skrytek w całej kabinie, pod dzielonym siedziskiem przedniego, centralnego fotela jest pojemny schowek, a w dolnej części panela centralnego przewidziano chowany uchwyt na napoje, oczywiście potrójny. Stylistyka i funkcjonalność kokpitu tak jak w pozostałych autach Hondy stoi na wysokim poziomie. Podobnie rzecz ma się z wykończeniem (FR-V jest produkowany w Japonii) i przyjemnymi w dotyku tworzywami. Mocne silnikiW Europie Zachodniej van ma być oferowany, do wyboru z dwoma silnikami benzynowymi: 1.7/125 KM (nie jest przewidywany w Polsce) i 2.0/150 KM. Ten pierwszy łączony jest z 5-biegową skrzynią manualną, a mocniejszy z 6-przełożeniową. Od przyszłego roku pod maską FR-V pojawi się także turbodiesel 2.2/140 KM znany z Accorda. Wszystkie silniki spełniają normę Euro IV. Bezpieczeństwo to 4 airbagi i pełnowymiarowe kurtyny. Ciekawostką jest 133-litrowa poduszka czołowa otwierająca się na szerokość 86 cm (ochrania kierowcę i pasażera środkowego fotela). Każdy z sześciu podróżnych ma własny trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Nie mogło zabraknąć mocowania Isofix. Samochody z mocniejszymi jednostkami będą wyposażone w VSA (odpowiednik ESP).W sprzedaży FR-V pojawi się zaraz po jego oficjalnej premierze na paryskim autosalonie. Na nasz rynek przewiduje się najmocniejszy silnik. Ceny jeszcze nie znamy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: