Grupa Fiat Auto przygotowuje na kolejne dwa lata ofensywę modelową. Fani wszystkich trzech wielkoseryjnych marek mogą się cieszyć na nowe modele i nowe wersje aktualnych modeli.
Fiat ostatecznie potwierdził produkcję nowego modelu 500, który przygotowywany jest we współpracy z europejskim Fordem (nowa generacja Ka), w fazie końcowej są także prace projektowe nad następcą Fiata Stilo (sprzedawany będzie jako Bravo), a we współpracy z turecką spółką Tofas produkowany będzie mały samochód dostawczy „Minicargo Panorama“.
Nowe Bravo dzięki swoim rozmiarom stanie na czele niższej klasy średniej, oczekuje się uzyskanie 5 gwiazdek w testach EuroNCAP, potwierdzono pojawienie się turbodoładowanych silników 1,4 Turbo (120 KM i 150 KM) oraz nowego diesla 1,6 JTD.
Fiat planuje również nowego crossovera, którego klientami mają być zarówno nabywcy aut MPV, jak i SUV.
Niespodzianką jest informacja o face liftingu zaprezentowanego w zeszłym roku Fiata Croma. Największy Fiat sprzedaje się według oczekiwań, najczęściej w droższych wersjach wyposażenia, jednak klienci skarżą się na niezbyt oryginalny design.
Na najbliższym salonie samochodowym w Paryżu Lancia zaprezentuje usportowioną wersję najmniejszego modelu Ypsilon, która nawiąże do auta koncepcyjnego Ypsilon Sport Zagato. Dzięki temu modelowi Lancia będzie w stanie konkurować Mini. Ciekawostką jest również informacja, że projektant Mini Frank Stephenson zatrudniony jest teraz we Włoszech właśnie w Lancii.
Lancia do roku 2008 prawdopodobnie zaprezentuje także następcę legendarnego modelu Delta. Auto zbudowane będzie na bazie Fiata Bravo, podobnie jak nowa Alfa Romeo 149. W najbliższym czasie pewnie pojawi się też nowy model wyższej klasy średniej 169, który zastąpi model Alfa Romeo 166.