Do najważniejszych będą należeć bez wątpienia prezentacje Volkswagena Golfa VI, Renault Mégane, Forda Ka, czy też nowego wcielenia Toyoty Avensis. Nie zabraknie również wspaniałych konceptów. O wszystkim będziemy Państwa na bieżąco informować na specjalnej stronie internetowej www.paryz2008.autoswiat.pl. Znajdziecie tam gorące relacje naszych wysłanników wraz z galerią zdjęć i materiałami filmowymi. Przedsmak tego, co będzie można obejrzeć na salonie we francuskiej stolicy, przedstawiamy już dziś.AudiDo oferty Audi wreszcie dołączy najmniejszy model A1. Sympatyczne małe auto o sportowym zacięciu, które jest naturalnym konkurentem dla Mini, na rynek trafi w wersji 2- lub 4-drzwiowej. Źródłem jego napędu będą turbodoładowane silniki o mocach od 80 do nawet 160 KM (w topowej odmianie 1.4 TFSI z podwójnym doładowaniem). W 2011 roku planowane jest również wprowadzenie wersji hybrydowej. Na stoisku Audi uwagę zwracać będzie także odświeżona gama A4, w tym topowe S4 (w wersjach sedan i kombi) z napędem na 4 koła i turbodoładowanym silnikiem 3.0 V6 o mocy 333 KM oraz równie rasowe RS6 sedan, pod maską którego pracuje jednostka biturbo V10 o mocy 580 KM (cena ponad 105 tys. euro).Cadillac4859 mm długości, 720-litrowy bagażnik, mocne silniki: benzynowy 3.6 V6 o mocy 311 KM i diesel 2.9 V6 o mocy 250 KM oraz wersje z napędem na jedną oś lub obie – to przepis Cadillaca na sukces w klasie luksusowych kombi. CTS Sport Wagon w sprzedaży pojawi się w połowie przyszłego roku.ChevroletStudyjny model Orlando może być zapowiedzią wejścia Chevroleta do segmentu kompaktowych minivanów. Auto zostało zbudowane na nowej platformie, którą wykorzysta m.in. kolejna generacja Opla Astry oraz debiutujący również w Paryżu Cruze. Orlando przy rozstawie osi 2,76 m zaoferuje dość przestronne wnętrze, które pomieści maksymalnie 7 osób. Źródłem jego napędu może być turbodoładowany diesel 2.0 o mocy 150 KM. Silnik ten trafi też do modelu Cruze, który już w marcu przyszłego roku wejdzie do sprzedaży w Europie, zastępując Chevroleta Lacetti (w ofercie także wersje benzynowe 1.6/112 KM i 1.8/140 KM).FerrariKolejny model, który trafi na listę marzeń miłośników motoryzacji. Dwumiejscowy kabriolet (ze składanym hardtopem) California GT ze stajni Ferrari ma benzynowy silnik 4.3 V8 o mocy 460 KM i może przyspieszać do „setki” w mniej niż 4 s.FiatPo raz kolejny włoska firma Castagna wzięła się za modyfikację Fiata 500, tworząc tym razem wersję Tender Two, przeznaczoną do poruszania się po letnich kurortach. W aucie usunięto dach (zastąpił go składany materiałowy), tylne siedzenia i drzwi, a zamiast tradycyjnego napędu zastosowano silnik elektryczny, który pozwala jechać z prędkością do 130 km/h. Zasięg Tender Two to 140 km. Co ciekawe, auto dostępne będzie w sprzedaży także z silnikami spalinowymi ze „zwykłej 500-ki”.CitroënKolejne Picasso w rodzinie Citroëna. Tym razem to produkowana w nowej fabryce PSA na Słowacji odmiana C3. Mała na zewnątrz (dł./szer./wys.: 408/173/162 cm) i wielka w środku. Pojemność bagażnika (w zależności od ustawienia przesuwanej kanapy) wynosi od 385 do 1506 l. Auto trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku z silnikami o mocach od 90 do 120 KM.Hypnos to z kolei wizja przyszłości hybryd – Crossover z silnikami o mocy 200 KM, które zadowalają się zaledwie 4,5 l/100 km.DaciaNa zdjęciu jeszcze jako Renault Stepway. Pod tą marką jesienią uterenowiona wersja Sandero wejdzie do sprzedaży w Ameryce Południowej. W Europie, jeśli trafi do oferty, to z pewnością jako Dacia. Trzeba przyznać, że auto wygląda zachęcająco i z pewnością przy dobrej polityce cenowej może odnieść sukces. Stepway (tylko z przednim napędem) b´dzie dostępny z silnikiem 1.6 Hi-Flex lub dieslem 1.5 dCi.FordNajnowsza generacja Forda Ka trafi na wystawę paryską prosto z polskiej fabryki w Tychach. W sprzedaży auto pojawi się pod koniec tego roku z silnikiem benzynowym o poj. 1,2 l i mocy 69 KM lub nowym dieslem 1.3 Duratorq TDCi o mocy 75 KM w wersjach wyposażeniowych Ambiente i Titanium. Nie znamy jeszcze polskich cen modelu – w Niemczech podstawowa wersja kosztować ma 9750 euro. Przeciwwagą dla „malucha” Ka będzie 300-konny Focus RS.HondaHybrydowy Insight II w Paryżu pojawi się jeszcze w wersji studyjnej.Nie będzie jednak znacznie różnić się od modelu produkcyjnego, który do sprzedaży wejdzie w pierwszej połowie przyszłego roku. Insight II zaoferuje 5-miejscowe wnętrze, pojemny bagażnik i ma być tańszy od hybrydowego Civica czy konkurencyjnej Toyoty Prius. W segmencie B Honda zaproponuje dwie nowości: Jazz i City. Obydwa modele będzie można kupić od lutego 2009 roku.KiaW Paryżu teraz, w sprzedaży w lutym 2009 roku. Soul o bojowej stylizacji nadwozia to typowy miejski crossover z 5-miejscowym wnętrzem i prze-dnim napędem. Ma długość 4,11 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,61 m. Oferowany będzie z silnikami benzynowymi: 1.6/120 KM oraz 2.0/142 KM, a także turbodieslem o pojemności 1,6 l, osiągającym maksymalną moc 126 KM. Wszystkie trzy jednostki napędowe będą dostępne z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.MazdaKoncept Kiyora to zapowiedź miejskiego auta przyszłości. Jego nazwa w wolnym tłumaczeniu oznacza „prostota, czystość”. Model ma 3,37 m długości i waży zaledwie 900 kg. Pod maską pracuje czterocylindrowy silnik o poj. 1,3 l z wtryskiem bezpośrednim, wyposażony w system SISS (wyłączający jednostkę podczas zatrzymania auta np. na skrzyżowaniu), który zapewnia mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. Światową premierę będzie mieć także odświeżony roadster MX-5.LanciaWe współpracy ze słynnym domem mody Versace Lancia przygotowała specjalną, limitowaną wersję modelu Ypsilon o nazwie Versus. Auto wejdzie do produkcji w marcu przyszłego roku, a na rynek trafi tylko 500 egzemplarzy „malucha”. Wyróżnią go m.in. stylizowany dach z logo edycji limitowanej, alufelgi i eleganckie wyposażenie wnętrza.MercedesKombi w stylu coupé, czyli koncept Fascination, to przedsmak nowych kierunków stylistycznych koncernu i zapowiedź rozwiązań, jakie będzie można zobaczyć w kolejnej generacji klasy E. Pod maską modelu diesel Bluetec 2.2 o mocy 204 KM z systemem AdBlue redukującym emisję spalin.MiniStudyjny Crossover to wizja tego, jak może wyglądać pierwszy SUV Mini, który ma pojawić się na rynku w 2010 roku. Auto o wyrazistej, terenowej stylistyce zaoferuje 4-miejscowe, pomysłowo zaprojektowanewnętrze i stały napęd 4x4. HyundaiNastępca Getza, czyli i20, powstał w europejskim studiu stylistycznym Hyundaia w Rüsselsheim pod Frankfurtem z uwzględnieniem gustów klientów ze Starego Kontynentu. Najpierw przedstawiona zostanie 5-drzwiowa wersja hatchback, 3-drzwiowy model dołączy za kilka miesięcy. Auto trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku z silnikami o mocach od 75 do 126 KM. Ponadto na stoisku Hyundaia będzie można zobaczyć znane już dwa modele. Pierwszy, o nazwie iX55, to europejska wersja SUV-a Veracruz, pozycjonowana powyżej Santa Fe, wyposażona w turbodoładowanego diesla o poj. 3,0 l i mocy 240 KM, a drugi to luksusowy Genesis Coupe z 3,8-litrowym silnikiem o mocy 300 KM, którym koncern chce powalczyć o klienta w klasie premium.OpelDebiutująca w Paryżu Insignia Sports Tourer, czyli kombi, uzupełni ofertę Opla w klasie średniej. Auto ma 4,91 m długości i przy standardowym ustawieniu siedzeń oferuje bagażnik o pojemności 540 l. W gamie jednostek napędowych znajdą się znane już z sedana i liftbacka, o mocach od 115 do 260 KM. Do salonów sprzedaży kombi Opla wjedzie wiosną 2009 roku.SaabKolejna wariacja Saaba na temat 9-X. Tym razem to kabriolet z nowatorską koncepcją dachu „Canopy Top” i chowaną osobno tylną szybą. Pod maską układ hybrydowy z silnikami: benzynowym 1.4 Turbo i elektrycznym (łączna moc 200 KM).PeugeotNa bazie 308 powstał koncept Prologue o cechach kompaktowego SUV-a i minivana, zapowiadający przyszły model 3008. Pokazywane w Paryżu studium to hybryda z silnikiem benzynowym i elektrycznym.Z kolei RC Concept to dowód na to, że sport i ekologia nie muszą się wykluczać. Auto o mocy 313 KM emituje tylko 109 g CO2 na 100 km.SuzukiSpecjalista w dziedzinie produkcji małych samochodów pokaże w Paryżu siódmą generację modelu Alto. Auto o długości niewiele ponad 3,5 m produkowane będzie w zakładach Maruti Suzuki w Indiach, a do pierwszych klientów trafi wiosną przyszłego roku. W ofercie tylko jedna wersja silnikowa – benzyniak o pojemności 1,0 l i mocy 65 KM. Prognozowana cena – ok. 9 tys. euro.RenaultTrzecie już wcielenie kompaktowego Mégane najpierw zostanie pokazane w 5-drzwiowej wersji hatchback, a do 2010 roku dołączą do niej kolejne: coupé, kombi, kabriolet oraz minivan (Scénic). Hatchbacka będzie można kupić już w tym roku w wersjach o mocy od 90 do 160 KM.VolvoSzwedzi stawiają na ekologię. W Paryżu pokażą modele C30, S40 i V50 w wersjach DRIVe. Wyposażone w silniki Diesla o poj. 1,6 l spalają zaledwie 4,4-4,5 l/100 km.ToyotaJapońska marka przygotowała aż 3 premiery na salon paryski. Poza „maluchem” iQ i miejskim Urban Cruiserem hitem Toyoty będzie nowa generacja Avensisa. Auto zadebiutuje w wersjach nadwoziowych: sedan i kombi. W sprzedaży na początku 2009 roku.PorscheDla ekscentrycznych i bogatych poszukiwaczy przygód Porsche przygotowało specjalną wersję Cayenne S Transsyberia. Auto wyróżnia się optycznymi modyfikacjami nadwozia (kolorystyka i dodatkowe światła). Silnik 4.8 V8 ma moc 405 KM. W sprzedaży od stycznia 2009 roku, w cenie 77,5 tys. euro.NissanDzięki współpracy z Suzuki Nissan wchodzi do segmentu A. Pokazywany w Paryżu model Pixo powstał na bazie nowej generacji Suzuki Alto. Jego 5-drzwiowe nadwozie ma 3,57 m długości i pomieści 4 pasażerów. Źródłem napędu Pixo będzie benzynowy silnik o pojemności 1,0 l. Do sprzedaży w Europie auto ma wejść wiosną przyszłego roku.