Przejęcie polskiego Daewoo mogłoby spowodować wysunięcie zarzutu o praktyki monopolistyczne. Zaproszony do negocjacji Hyundai po wielu perypetiach ostatecznie wycofał się i postanowił wybudować fabrykę w Chinach. Mimo bankructwa firmy Koreańczycy nie dają za wygraną. W Europie Zachodniej we wrześniu ma ukazać się najnowsze dziecko koncernu - Kalos, który ze swoim przestronnym wnętrzem ma być alternatywą dla nowego Polo i Fiesty. Na razie auto nie będzie wyposażane w silniki Diesla, które trafią do oferty w późniejszym terminie. Przyszłym nabywcom muszą wystarczyć motory benzynowe: od 71 do 105 KM. Dwa miesiące później w sprzedaży pojawi się Magnus - auto aspirujące do klasy wyższej (4,77 metra długości), które od jakiegoś czasu jest już dostępne na rynkach azjatyckich. Do napędu posłużą silniki od 116 do 148 KM. W polskiej ofercie specjalne zmiany nie są przewidywane. Zapowiadane wprowadzenie nowego Matiza do sprzedaży jest stale odkładane w czasie i w polskich salonach nadal można kupić tylko wersję produkowaną w naszym kraju. Nowy Matiz dostępny w Europie Zachodniej jest dostarczany z fabryk koreańskich, co w praktyce oznacza brak możliwości jego eksportu z naszego kraju.
Nowości ze świata 2002
Sytuacja polskich wytwórni Daewoo jest nadal niepewna. GM, który przejął firmę w Korei, niechętnie spogląda na żerańską fabrykę (ma przecież już zakład w Gliwicach).