Do istniejących już 6-cylindrowych silników 2,4 i 3,2 FSI dołącza zupełnie nowa jednostka o tradycyjnej dla Audi pojemności 2,8 l, który powstał przez skrócenie skoku cylindrów jednostki 3,2 l. Ponieważ w Audi standardem jest, że każdy z oferowanych silników jest odmiennej konstrukcji, do konwencjonalnego silnika 2,4 l i jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa 3,2 FSI dochodzi pośrednia wersja 2,8 FSI, która dodatkowo oferuje zmienny skok zaworów ssących Audi Valvelift. Po wprowadzeniu koncernowej jednostki 3,6 Audi będzie oferowało naprawdę szeroką ofertę benzynowych jednostek 6-cylindrowych.

Dwupoziomowy zmienny skok zaworów rozwiązany jest w najprostszy z możliwych sposobów – asymetrycznymi wałkami rozrządu, przesuwanymi poprzez dwa wysuwane kołki w głowicy cylindrów, zachodzących do świdrowatego rowku na wałku rozrządu. Przy pełnym obciążeniu zawory ssące otwierają się o 11 mm, przy częściowym obciążeniu każdy zawór z pary otwiera się inaczej – o 5,7 i 2 mm. Zmiana między oboma poziomami odbywa się w przeciągu jednego cyklu pracy silnika. Główną zaletą tego prostszego, w porównaniu z konkurencyjnym systemem Valvetronic, rozwiązania jest prostota konstrukcji i oczekiwana bezusterkowość. Nie zabrakło oczywiście bezpośredniego wtrysku paliwa FSI – dzięki tym dwom rozwiązaniom nie trzeba było instalować przepustnic. Nowoczesny silnik oferuje 210 KM (154 kW) i 280 Nm momentu obrotowego, który osiągany jest w zakresie 3000-5000 obr./min. Audi A6 z nowym silnikiem zużywa średnio 8,7 l/100 km.