W tej wersji jest jedno miejsce do spania. Jeżeli to nie wystarczy, można zamówić model o wysokości 1910 milimetrów. W tej opcji są dwie leżanki. Optymalne ukształtowanie kabiny pod względem aerodynamiki przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz ograniczenia szumów wiatru wokół nadwozia. Wsiadanie ułatwiają duże drzwi otwierane pod kątem 90 stopni i szerokie schody. Niezależnie od wybranego wariantu wnętrze oferuje wystarczającą ilość miejsca. Deska rozdzielcza została rozplanowana ergonomicznie. Kierujący nie ma żadnych problemów z dostępem do przełączników, a wskaźniki są czytelne. Kokpit został zaprojektowany symetrycznie, dzięki czemu można go łatwo dostosować do ruchu lewostronnego. Przewożenie drobiazgów przydatnych podczas pracy umożliwia niewielki schowek przed fotelem pasażera oraz duży boks pomiędzy siedzeniami. Kierowca będzie zadowolony z komfortowych foteli oraz znakomitej widoczności we wszystkich kierunkach. Obserwację drogi za samochodem umożliwiają duże lusterka.Do napędu Axora wykorzystano rodzinę 6-cylindrowych silników o pojemności 12 litrów. Do wyboru są trzy klasy mocy. Najsłabsza wersja osiąga 353 KM, w mocniejszej kierowca ma do dyspozycji 401 KM, a w topowym modelu jest 428 KM. Moment obrotowy uzyskiwany już przy 1100 obrotach na minutę wynosi odpowiednio 1850, 2000 oraz 2100 Nm. Wszystkie jednostki spełniają normę Euro 3. Z silnikami współpracuje 9-biegowa skrzynia przekładniowa. Na życzenie dostępny jest półautomat z 16 przełożeniami.W Axorze zastosowano znany z Actrosa system hamulcowy Telligent, który wykorzystuje zintegrowane funkcje układów ABS oraz ASR. Na wszystkich kołach są hamulce tarczowe. Dzięki niemu zatrzymanie auta następuje kilkadziesiąt metrów wcześniej niż w samochodach z konwencjonalnym układem opierającym się na bębnach. W zmniejszeniu prędkości pomaga hamulec silnikowy Turbobrake. Do ograniczenia kosztów użytkowania przyczynia się zmniejszone zużycie paliwa oraz okresy międzyprzeglądowe, które zostały wydłużone z 80 do 120 tysięcy kilometrów przebiegu. O konieczności wizyty w serwisie informuje komunikat na desce rozdzielczej. Axor oferowany jest z dwoma rozstawami osi 3600 i 3900 milimetrów. Średnica zawracania wynosi odpowiednio 14,9 oraz 15,8 metra. Do Wielkiej Brytanii będzie sprzedawany także model trzyosiowy.W Polsce pierwsze Axory można odbierać na początku 2002 roku. Do Europy Centralnej rocznie ma trafiać około 300 sztuk.
Galeria zdjęć
Nowy, duży Mercedes