Włosi są specjalistami od wielkich widowisk. Widzieliśmy to m.in. podczas Igrzysk Olimpiskich. Stąd też dośwaidczenia zdobyte podczas wielkiego show zostaną wykorzystane i tym razem. Największe święto odbędzie się oczywiście w Turynie, ale towarzyszyć tej fecie będą imprezy odbywające się także w 30 innych włoskich miastach.
Oto program premiery Fiata 500 w Turynie:
4 lipca 2007
Piazza Castello• 9,30 rozpoczęcie wielkiego święta Fiata 500 • 19.00 koncert muzyki współczesnej• 21.30 młodzi styliści zaprezentują swoje interpretacje• 24.00 Guido di Pollenzo przygotuje 500 kg makaronuPiazza Vittorio Veneto• 9,00 ekspozycja 800 egz. zabytkowych Fiatów 500 z europejskich klubów•14.00 - 24.00 okolicznościowy znaczek i pieczęć "Fiat Nuova 500" w 6 urzędach pocztowych• występy artystówPiazza San Carlo • 19.00 - 19.30 święto Campari "Cin Cin Cinquecento"• zdjęcia 50 lat Fiata 500• 24.00 Band 500 zaprezentuje muzykę jazzową w 15 zabytkowych samochodachBorgo Dora• 18.00 bazar z pamiątkami• 19.00 spektakle teatralneQuadrilatero Romano• ekspozycja samochodów zabytkowych• 19.00 spotkania i poczestunek •występy muzyków jazzowychVia Garibaldi • 21.00 - 02.00 występy artystyczne i widowisko pleneroweMurazzi• 22.45-24.00 wielka gala 'Welcome 500"
5 lipca 2007
PalaIsozaki• 9-10.30 konferencja prasowa• 11.00 pierwsze jazdy testowe
Od wielu miesięcy narodziny nowego Fiata 500 można było śledzić na specjalnej stronie internetowej. Przy tej okazji wytworzyła się prawdziwa światowa rodzina nowego Fiata 500. Najmłodsi rysowali swoje wizje tego modelu, w specjalnym konkursie uczestniczyli młodzi styliści, projektowano zmiany stylizacyjne, znaczki, nalepki, wygaszacze ekranów do komputerów, muzykę itp. itd.
I nadszedł ten wielki dzień narodzin. W Turynie 4 lipca 2007, a więc dokładnie 50 lat po premierze Fiata 500 Anno Domini 1957, zaplanowano wielka galę nowego Fiata 500 Anno Domini 2007.
Przez dwa dni miasto Fiata gościć będzie wiele tysięcy osób przybyłych z całego świata, którzy będą świadkami wielkiego wydarzenia, nie tylko w historii włoskiego koncernu. To wydarzenie z całą pewnością zapisze się także złotymi zgłoskami w historii światowej motoryzacji. Bo mały Fiat 500, to taki sam kultowy model jak Volkswagen Garbus czy Mini. Produkowany w Tychach Fiat 500 wkrótce dołączy do wielkiej światowej elity modeli, które pod tą samą nazwą powróciły na arenę.
Jak wyobrażają sobie modyfikację nowego Fiata 500 internauci? Ponad 11,5 tys. projektów indywidualizacji.