Do premiery świtowej nowego Fiata 500 pozostało jeszcze tylko kilka tygodni, ale już mamy kolejne informacje. Pierwsza „pięćsetka” przyszła na świat 4. lipca 1957 roku, a nowa zostanie oficjalnie przedstawiona 4. lipca 2007 roku.
Sprzedaż nowego Fiata 500 rozpocznie się wkrótce po oficjalnej premierze. Samochód, który został zaprojektowany we Włoszech, będzie produkowany w Tychach. Ma długość całkowitą 355 cm, szerokość 165 cm, wysokość 149 cm i rozstaw osi 230 cm. Wiele rozwiązań technicznych przejęto z Seicento.
Trzydrzwiowe nadwozie ma design wywodzący się z legendarnej „pięćsetki”, ale w ofercie jednostek napędowych będzie znacznie atrakcyjniejszy. Fiat chce grac na emocjach nabywców i zamierza produkować te samochody według indywidualnych upodobań. Pojawi się wiele elementów chromowanych, duże okno dachowe, specjalnie zaprojektowane obręcze kół oraz oczywiście wyjątkowe wnętrze.
Model ten, zdaniem producenta, powinien nawiązać do kultu małych Fiatów z lat pięćdziesiątych. Do jego napędu przewidziano czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1.2 l 8V (50 kW), który pozwoli na osiąganie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 12,9 s i prędkość maksymalną 160 km/h, a to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,1 l/100 km.
W ofercie znajda się także jednostki mocniejsze. Będzie to silnik o pojemności skokowej 1.4 16V (74 kW) z przyspieszeniem 10,5 s i prędkością maksymalną 185 km/h oraz zużyciem 6,3 l/100 km. Znany turbodiesel 1.3 16V Multijet (55 kW) ze zużyciem 4,2 l/100 km oleju napędowego pozwoli na jazdę z prędkością maksymalna 162 km/h oraz przyspieszeniem 12,5 s. Wszystkie te jednostki są czterocylindrowe, a jak na razie Fiat nic nie mówi o silnikach trzycylindrowych.
Nie należy wykluczyć także dwucylindrowego silnika o pojemności 0.9 l i mocy aż 70 kW, ale to jeszcze kwestia czasu.
Do dyspozycji będą pięcio- i sześciostopniowe skrzynie przekładniowe. Nowy Fiat 500 będzie dysponował bagażnikiem o pojemności 170 l, otrzyma opony 185/55 R 15 oraz 195/45 R16. w wersji standardowej będą dwie poduszki powietrzne, a dodatkowe za dopłatą. Podobnie jak układ ESP i hamulce tarczowe na wszystkich kołach.
Fiat chciałby powtórzyć sukces pierwszej pięćsetki, której w ciągu 18 lat wyprodukowano 3 893 293 egz. W Polsce zamierza się produkować rocznie 150 tys. egz. Projekt Fiata 500 powstał przy współpracy z Fordem, który także w tym samym zakładzie rozpocznie produkcję Forda Ka.