Kształty nowego Opla Astra długo były ukrywane przez producenta. Jednak w ciągu ostatniej doby pojawiły się pierwsze zdjęcia i szkice, które publikują serwisy informacyjne na całym świecie.

Podstawową wersja nadwozia będzie pięciodrzwiowy hatchback. Już na pierwszy rzut Koa widać duże podobieństwo do robiącego wielką karierę modelu Insignia. Rozstaw osi 2,7 metra jest większy o 15 cm od poprzednika. Do 1,8 m wzrosła także szerokość pojazdu.

Wiadomo także, że przygotowywane są kolejne wersje nadwozia jak. Kombi pod nazwą Sports Tourer I trzydrzwiowa Astra OPC.

Z poprzednika przejęto adaptacyjne zawieszenie IDS Plus, z Corsy zintegrowany bagażnik FlexFix, a z Insigni technikę oświetlenia Adaptive Front Lighting System, która oferuje aż dziewięć różnych możliwości oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Wnętrze wciąż pozostaje utajnione, ale z niektórych zdjęć szpiegowskich można wywnioskować, iż także będzie wzorowane na Insigni.

Podstawowym silnikiem będzie czterocylindrowy 1,4 ECOTEC (66 kW), a w dalszej kolejności mocniejsze i doładowane jednostki SIDI (Stratified Induction and Direct Injection) o mocy od 100 kW i 132 kW.Paleta turbodiesli to: 1,3 CDTI, 1,7 CDTI i 2,0 CDTI.

Nowy Opel Astra będzie miał swoją oficjalną premierę podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem. Producent jednak kilka tygodni wcześniej zaprezentuje to auto dziennikarzom. W połowie września 2009 roku rozpocznie się sprzedaż w Niemczech.

Opel oczekuje, że także nowa Astra, podobnie jak Insginia i Meriva, pozwoli na uchronienie marki przed bankructwem.