Przekaz jest prosty – mamy świetne produkty, a kolejne będą jeszcze lepsze. Trudno się z tym nie zgodzić, zwłaszcza że dostępny od kilku miesięcy na rynku europejskim Opel Insignia sprzedaje się jak ciepłe bułki, a nowa generacja Opla Astry projektowana była według tych samych zasad co świętujący sukcesy model klasy średniej. Mam tu na myśli skoncentrowanie się na wysokiej jakości, atrakcyjnej stylistyce oraz nowoczesnych rozwiązaniach technicznych. Potwierdzają to oficjalne zdjęcia nowego Opla Astra, który w 5-drzwiowej wersji hatchback już jesienią pojawi się na rynku. Co ważne, auto będzie produkowane w polskiej fabryce w Gliwicach.
Opel Astra IV został zbudowany na nowej platformie Delta, zaprojektowanej przez General Motors dla kompaktów (wykorzystuje ją m.in. Chevrolet Cruze). W porównaniu z obecną generacją ma o 86 mm większy rozstaw osi i jest o 100 mm dłuższa. Zapewnia to lepszą ochronę pasażerów i większą przestronność, zwłaszcza na tylnej kanapie. W stylistyce nadwozia widać wyraźne inspiracje większym Oplem Insignia z charakterystycznymi przetłoczeniami na drzwiach, a we wnętrzu znajdziemy materiały wysokiej jakości oraz dynamicznie narysowaną deskę rozdzielczą z dużymi, okrągłymi zegarami i rozbudowaną konsolą. Nowością będzie większa liczba schowków na drobiazgi zarówno w kabinie, jak i bagażniku, w tym podwójna podłoga.
W wyposażeniu nowego Opla Astra pojawią się takie elementy, jak: system rozpoznawania znaków drogowych OpelEye, adaptatywne reflektory AFL+, interaktywny układ jezdny nowej generacji z trzema trybami pracy, FlexFix w tylnym zderzaku do mocowania rowerów, a także nowe systemy multimedialne obsługiwane nie tylko tradycyjnie przyciskami na konsoli środkowej, lecz także centralnym pokrętłem wielofunkcyjnym umieszczonym między przednimi fotelami.
Gamę jednostek napędowych Opla Astry tworzą turbodoładowane silniki benzynowe, w tym nowy 1.4 z bezpośrednim wtryskiem paliwa w odmianach 132 i 180 KM, oraz ekonomiczne diesle 1.3, 1.7 i 2.0 CDTI. Do sportowej wersji GTC trafi silnik 2.0 Turbo o mocy 270 KM. Wszystkie Astry dostępne są ze skrzyniami manualnymi lub 6-biegowymi "automatami". Opel nie przewiduje przekładni dwusprzęgłowych. Natomiast ceny mają pozostać na zbliżonym poziomie do obecnych.
Pięciodrzwiowy Opel Astra to dopiero początek. W gamie w ciągu najbliższych trzech lat pojawi się w sumie 7 kolejnych modeli. Oto ich przegląd:Opel Astra GTCTak rasowego sportowca dawno nie było w ofercie Opla. Wszyscy miłośnicy legendarnej już Calibry wreszcie powinni być usatysfakcjonowani. Na pierwszym szkicu widać, że nowy dwudrzwiowy model pod względem urody i ładunku emocji będzie z pewnością jednym z najładniejszych aut w klasie kompakt. Do tego dojdzie supernowoczesna technika z aktywnym zawieszeniem i mocnymi silnikami. Podobnie jak w obecnej generacji Astry GTC, za dopłatą dostępna będzie panoramiczna przednia szyba. Opel AmperaEkscytujący Opel. Na wybranych rynkach w Europie pojawi się pod koniec 2011 roku. Ma kompaktowe wymiary, 4-miejscowe, bogato wyposażone wnętrze oraz układ napędowy Voltec ze 150-konnym silnikiem elektrycznym, 72-konnym silnikiem spalinowym (przystosowanym do zasilania benzyną lub bioetanolem) i bateriami litowo--jonowymi. Podczas jazdy koła zawsze napędzane są przez jednostkę elektryczną, która zasilana energią zgromadzoną w akumulatorach pozwala przejechać do 60 km. Potem uruchamiany jest silnik spalinowy ładujący baterię i maksymalny zasięg samochodu powiększa się o kolejne 500 km. Akumulatory mogą być ładowane również bezpośrednio z domowej sieci elektrycznej. Oznacza to, że jeśli dziennie przejeżdżamy mniej niż 60 km, auto nie będzie zużywać paliwa i emitować szkodliwych spalin. Pozostaje jeszcze kwestia ceny, która może zadecydować o popularności modelu. Ampera to bliźniacza konstrukcja Chevroleta Volta.
Opel ZafiraWiększa, bardziej przestronna i komfortowa. Podobnie jak Astra, trzecia generacja Zafiry zostanie zbudowana na płycie podłogowej Delta. Z kompaktowym modelem będzie również dzielić część jednostek napędowych. Nie jest jeszcze jasne, czy auto produkowane będzie w fabryce w Gliwicach.Opel MerivaKoncept pokazano już wiosną ub. roku, ale na wersję seryjną trzeba będzie poczekać jeszcze kilkanaście miesięcy (kryzys na szczęście opóźnił jedynie wdrożenie drugiej generacji Merivy do produkcji). Microvan Opla wyróżniać się będzie nowatorską koncepcją otwierania tylnych drzwi. Dzięki zastosowaniu słupka B (nie było go w koncepcie) można otwierać je niezależnie i łatwo zajmować miejsce wewnątrz auta. Opel Meriva II zgodnie z filozofią marki zyska także materiały wykończeniowe lepszej jakości i bogatsze wyposażenie. W ofercie jednostek napędowych ma znaleźć się m.in. turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim o poj. 1,4 l.Opel Insignia OPCPerełka w gamie Insignii. Jej „sercem” jest turbodoładowany silnik benzynowy 2.8 V6 o mocy 325 KM i momencie 400 Nm, dzięki któremu samochód może przyspieszać do „setki” w mniej niż 6 s i rozpędzać się do 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Wersja OPC ma układ jezdny z zawieszeniem FlexRide, automatycznie dostosowującym swoją twardość do stylu jazdy i warunków drogowych. Kierowca może także samodzielnie ustawiać charakterystykę układu – do wyboru tryby: Comfort, Sport i Performance. Auto ma stały napęd na obydwie osie (Adaptive 4x4) z seryjnym tylnym dyferencjałem o ograniczonym uślizgu. Poruszać się będzie na 19-calowych kołach ze stopu lekkiego z oponami w rozmiarze 245/40. W opcji koła 255/35 R 20.Opel MinicorsaMały CO2-cud. Ma pojawić się na rynku w 2012 roku i w rzeczywistości będzie mniejszą wersją nadwoziową Corsy, z wnętrzem mogącym pomieścić 4 osoby i składanym dachem. Auto zostanie wyposażone w 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 l, który ma spalać średnio zaledwie 4 l/100 km i emitować minimalne ilości dwutlenku węgla na kilometr.
Opel Corsa SUVUterenowiona wersja Corsy właściwie jest już gotowa i mogłaby pojawić się w salonach dilerskich w przyszłym roku. Co ciekawe, auto wyróżniać ma się nie tylko stylistyką typową dla crossoverów, a więc większymi nadkolami, osłonami pod silnikiem i powiększonym prześwitem, lecz także stałym napędem na 4 koła.