...tak przynajmiej twierdzi komunikat prasowy, który mówi, że biorąc pod uwagę wyposażenie nowej Corsy, model podstawowy poprzednika powinien być co najmniej o 5% droższy. Cena 3-drzwiowego modelu z silnikiem 1,0 12V (59 KM) wynosi 10.990 euro, za 5-drzwiowy model trzeba zapłacić 11.675 euro.
Opel zaproponuje klientom bogate wyposażenie standardowe oraz przystępne wyposażenie opcjonalne. W wyposażeniu podstawowego modelu znajdziemy centralny zamek, elektryczną regulację lusterek bocznych, kierownicę regulowaną dwupłaszczyznowo i koła w rozmiarze 185/70 R14.
Najpopularniejsza wersja Edition z podstawową jednostką 1,0 (59 KM), dostępna będzie w cenie 12.435 euro, ale w standardzie otrzymamy klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby z przodu, zdalnie sterowany zamek centralny, podwójne dno przestrzeni bagażowej, składane tylne siedzenia, sześć airbagów oraz aktywne zagłówki na przednich siedzeniach.
Praktyczny system Flex-Fix, umożliwiający np. przewożenie dwu rowerów, kosztuje 490 euro, za halogenowe lampy z systemem zmieniającym położenie lamp reflektorów na zakrętach AFL klient zapłaci 390 euro, a system stabilizacji toru jazdy ESP kosztuje teraz 350 euro, a nie jak u poprzedniej Corsy 525 euro.
W ofercie silników znalazły się zmodyfikowane 4-zaworowe jednostki Ecotec. Gama silników obejmuje 3-cylindrową jednostkę 1,0 12V (59 KM), 4-cylindrowy silnik 1,2 16V (80 KM – za dopłatą 200 euro do wersji podstawowej), 1,4 16V (90 KM – za dopłatą 485 euro do wersji podstawowej) oraz silniki wysokoprężne 1,3 CDTI (69 i 90 KM) i 1,7 CDTI (100 KM).
Podstawowe wymiary Corsy (3D: 3999 x 1713 x 1488 mm; 5D: 3999 x 1737 x 1488 mm), rozstawy kół (1485/1478 mm) i rozstaw osi (2511 mm) zwiększyły się do poziomu konkurencji (Grande Punto, Clio, 207). Podstawowa pojemność przestrzeni bagażowej 290 l (Corsa 5D: 285 l) zbliża auto raczej do klasy kompaktowej i jest na samym szczycie klasy samochodów małych.