Logo
WiadomościAktualnościNowy sezon i wyzwania

Nowy sezon i wyzwania

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nowy samochód został zbudowany w specyfikacji World Rally Car i zgodnie z jej wymogami jest oparty na seryjnym pierwowzorze, którego roczna produkcja musi wynosić minimum 25 tysięcy sztuk. Lancer WRC04 to całkowicie nowa konstrukcja mająca niewiele wspólnego z poprzednim rajdowym Mitsubishi tej klasy.

Nowy sezon i wyzwania
Auto Świat
Nowy sezon i wyzwania

Samochód został skonstruowany i zbudowany przez międzynarodowy zespół inżynierów i techników korzystających z wielkich zasobów technologicznych Mitsubishi. Powstał w ośrodku MMSP Ltd w Rugby w Wielkiej Brytanii, a pracami kierował Mario Fornaris dyrektor techniczny MMSP.Sezon 2004, w którym fabryczny team wystartuje we wszystkich 16 rundach mistrzostw świata, jest traktowany jako rok zbierania doświadczeń i rozwijania nowego Lancera WRC04. Cel to stworzenie warunków do rywalizacji o zwycięstwa w kolejnych latach."Nowy Lancer różni się całkowicie od naszego poprzedniego samochodu WRC. Wprowadziliśmy do niego około 6 tysięcy nowych elementów. Skorzystaliśmy ze swobody, jaką dają przepisy dotyczące aut klasy World Rally Car, ale staraliśmy się stworzyć prostą konstrukcję pozwalającą najpierw na zrozumienie nowej rajdówki, a później wprowadzenie zaawansowanych systemów" - wyjaśnia swoją koncepcję Mario Fornaris.W listopadzie 2002 rozpoczął się proces zmian w działalności Mitsubishi Motors na polu sportów motorowych. Powstała wtedy nowa struktura organizacyjna - Mitsubishi Motors Motor Sport z siedzibą w Treburze pod Frankfurtem nad Menem. Siedzibą zespółu rajdowego jest brytyjskie Rugby. Międzynarodowy team został powiększony i zatrudnia obecnie 110 inżynierów i techników. Pracami rozwojowymi kieruje Olivier Jansonnie. Podczas 16 rund mistrzostw świata rajdowy team będzie prowadzony przez Svena Quandta i Mario Fornarisa. Menedżerem ekipy jest Derek Dauncey, a za stronę techniczną odpowiada hiszpański inżynier Roger Estrada. Funkcję sportowego doradcy pełni doświadczony Andrew Cowan.Czterech kierowców będzie reprezentowało fabryczny zespół Mitsubishi w rajdowych mistrzostwach świata 2004. Liderem teamu został Francuz Gilles Panizzi, który wraz z bratem Hervem poprowadzi Lancera WRC04 we wszystkich 16 rundach. Drugim samochodem będą startowali na zmianę trzej zawodnicy - Fin Kristian Sohlberg, Hiszpan Daniel Sola Vila oraz Włoch Gianluigi Gialli. W celu zdobycia większego doświadczenia wspomniana trójka kierowców będzie także startować Mitsubishi Lancerem Evo 8 grupy N w innych eliminacjach mistrzostw świata.38-letni Gilles Panizzi to bardzo doświadczony kierowca, ma na swoim koncie 7 zwycięstw w 53 startach w rajdach zaliczanych do światowego czempionatu.Kristian Sohlberg (25 lat) karierę rozpoczynał w roku 1997. Mitsubishi już reprezentował w tym sezonie w rajdach Nowej Zelandii i Niemiec. W ubiegłym roku Lancerem wywalczył tytuł wicemistrza świata wśród kierowców samochodów produkcyjnych. Jego pilotem będzie Kaj Lindstrom, który w ostatnich dwóch latach zasiadał obok kończącego karierę czterokrotnego mistrza Tommiego Mäkinena.Gianluigi "Gigi" Gialli (30 lat) rywalizuje w rajdach od 9 lat. Ma na koncie tytuł mistrza Włoch grupy N w sezonie 2000. Jego pilotem będzie Guido D'Amore, z którym Galli tworzy rajdowy duet od roku 1998.Daniel Sola (28 lat) to mistrz świata juniorów w sezonie 2002. W tym roku Hiszpan wywalczył 5 pozycję w mistrzostwach świata kierowców samochodów produkcyjnych, zwyciężając w tej klasyfikacji w Rajdzie Niemiec. Jego pilotem jest doświadczony Alex Romani Balcells, z którym Sola startuje razem od ubiegłorocznego Rajdu Katalonii.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: