Nowa, 11-litrowa jednostka napędowa jest o około 140 kg lżejsza od poprzedniego silnika D13 - ma to realny wpływ na wzrost ładowności pojazdu - a ponadto charakteryzuje się dużą mocą i niskim zużyciem paliwa. Dzięki zastosowaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR, silnik D11 spełnia zarówno normę emisji spalin Euro 4, jak i normę Euro 5, która zacznie obowiązywać w niedługim czasie. Silnik będzie dostępny w dwóch wariantach o mocy 390 i 430 KM i momencie obrotowym odpowiednio:1880 i 2100 Nm. Duża moc jest dostępna zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach obrotowych. W zakresie ekonomicznym, od 1050 do 1500 obr/min, dostępne jest 95% maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift.

- Chcemy, aby 11-litrowe Volvo FM postrzegano jako idealny samochód ciężarowy do realizacji zadań transportowych, w których istotna jest jak największa ładowność. Pojazd ten łączy w sobie mocny układ napędowy, wysoki komfort kierowcy i optymalną ładowność i ma za zadanie przyciągnąć klientów z sektorów, w których widzimy duży potencjał rozwojowy - mówi Christer Pehrsson, Business Area Manager w Volvo Trucks.

11-litrowe Volvo FM ma wszystkie cechy innych modeli z typoszeregu FM. Z zewnątrz kabinę wyróżniają nowe reflektory, nowa osłona przeciwsłoneczna i nowy znak Globetrotter. Wnętrze kabiny poddano daleko idącym zmianom, mającym na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa jazdy i poprawę funkcjonalności schowków. Co więcej, nisko położone dolne stopnie wejściowe zwiększają wygodę kierowców, którzy wielokrotnie w ciągu dnia muszą wsiadać i wysiadać z kabiny. Volvo FM jest dostępne również z nową kabiną Globetrotter LXL. Kabina ta jest jeszcze bardziej przestronna i komfortowa. Oferuje dodatkowe 150 mm miejsca nad głową, w porównaniu do dotychczasowej kabiny Globetrotter stosowanej w tym modelu.

Volvo FM z 11-litrowym silnikiem jest dostępne jako ciągnik siodłowy 4x2 lub 6x2, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów do 40 ton i jest przystosowane do przewozu materiałów niebezpiecznych.