W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW iX1 i iX2 z dopłatą do nawet 40 tys. zł
Właśnie teraz może być najlepszy moment na zakup samochodu elektrycznego. W Polsce ruszył nowy program rządowych dopłat "NaszEauto". Maksymalna wartość dofinansowania wynosi 40 tys. zł. Dofinansowanie na samochody w ramach programu mogą otrzymać osoby fizyczne oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. To sprawia, że i tak atrakcyjną katalogową cenę nowych BMW iX1 i iX2 można jeszcze bardziej obniżyć. W przypadku modelu iX1 miesięczna rata startuje już od 950 zł netto miesięcznie, a iX2 - od 1000 zł netto. Wyliczyliśmy to, zakładając opłatę wstępną na poziomie 27 proc., roczny przebieg do 15 tys. km i 24-miesięczny okres leasingu (opłatę wstępną można pokryć w ramach dofinansowania NaszEauto, gdyż samochód mieści się w warunkach programu). Oczywiście usługa BMW Comfort Lease jest bardzo elastyczna i wszystkie parametry można spersonalizować pod swoje potrzeby.
Elektryczne BMW, czyli żadnych kompromisów
Elektryczne BMW iX1, z wyjątkiem detali, nie różni się wyglądem od X1. Jest też równie praktyczne i funkcjonalne. W samochodach elektrycznych nowej generacji nia ma już mowy o kompromisach. Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości. Kabina jest całkiem przestronna, a bagażnik duży — o pojemności 490-1495 l. To wielkość wystarczająca do spakowania urlopowych walizek całej rodziny. Najnowsze generacje systemu BMW iDrive oraz BMW Live Cockpit Plus bazują na systemie operacyjnym BMW 8 i obejmują zakrzywiony ekran z nowoczesnym interfejsem graficznym, a także inteligentnego asystenta osobistego o rozszerzonym zakresie funkcji. W pełni cyfrowy zespół ekranów obejmuje ekran informacyjny o przekątnej 10,25 cala i 10,7-calowy wyświetlacz kontrolny. Dzięki nowemu systemowi BMW iDrive urządzenia pokładowe kierowca może obsługiwać nie tylko dotykowo, lecz także za pomocą głosu.
Którą wersję napędową wybrać? Jest wersja 204 lub 313 KM mocy
BMW iX2 to bardziej stylowa i awangardowa propozycja. BMW iX1 to klasyczny SUV, z kolei iX2 garściami czerpie ze sportowych aut coupé. Łączy dynamiczny styl z osiągami z najwyżej półki i bardzo nowoczesnym wyposażeniem. Bardzo ważnym argumentem przy wyborze iX2 jest fakt, że wszystkie 313 KM mocy dwóch silników są w pełni ekologiczne. Kierowca może się cieszyć dynamiczną jazdą i osiągami na poziomie 5,6 s od 0 do 100 km na godz. bez emisji szkodliwych substancji. Druga propozycja to wersja z silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i napędem na przód. Również legitymuje się bardzo dobrymi liczbami. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 8,6 s. Zasięg? Nawet 449 km wg WLTP, dzięki akumulatorowi o pojemności 65 kWh. W ofercie BMW iX1 znajdziemy dokładnie takie same wersje napędowe. Mają praktycznie identyczne parametry.