Dodge zaprezentował nowy turbodiesel Cummins przeznaczony dla pickupów Ram 2500 i 3500. Nowość, która od stycznia 2007 zastąpi dotychczasowy silnik o pojemności 5,9 l, zaoferuje większą moc i moment obrotowy, gładszą pracę, niższe emisje spalin i hamulec wydechowy.

Doładowana rzędowa jednostka 6-cylindrowa z chłodnicą stłoczonego powietrza ma pojemność 6,7 l, stopień sprężania 17,2:1, rozrząd OHV z 24 zaworami i bezpośredni wtrysk paliwa common-rail firmy Bosch. Moc silnika wynosi 355 koni przy 3000 obr./min, a moment obrotowy osiąga 881 Nm już przy 1400 obr./min. Nowy silnik jest o 50% mniej hałaśliwy od poprzednika o pojemności 5,9 l i dzięki filtrowi cząstek stałych DFP spełnia normy federalne 50 stanów. Nowy turbodiesel współpracuje z 6-biegowym automatem.

Pickup Dodge Ram Heavy Duty może być po raz pierwszy fabrycznie wyposażony w hamulec wydechowy, użyteczny zwłaszcza dla właścicieli, którzy często jeżdżą z przyczepą (ok. 90% kupujących Dodge Ram Heavy Duty). Hamulec wydechowy zwiększa bezpieczeństwo, ponieważ zabrania przegrzewaniu hamulców i ich fadingowi na ostrych zjazdach, trzykrotnie wydłuża żywotność hamulców, dzięki czemu obniża koszty eksploatacji, a także zapewnia szybsze nagrzewanie kabiny przy chłodnej pogodzie.