Renault wciąż konsekwentnie podbudowuje swój wizerunek. Efekt: skończyły się czasy obraźliwych opinii o "trzech F".Pięknie się różnićWypuszczenie na rynek takich aut jak Twingo czy Scénic nie było li tylko happeningiem. Według renaultowskich specjalistów od marketingu sama świadomość, że jakiś produkt jest dobry, to mało, by klient nabył właśnie to, a nie inne auto. Potrzebne mu są jeszcze dwie cechy: marka (czyli szeroko pojmowany image producenta i jego wyrobów) oraz "inność". I dokładnie tu pojawia się koncepcja ataku na pozycje rywali autami, które tworzą nową jakość w starych segmentach.Avantime ma być w Polsce od września br. Jest to przemyślana propozycja dla tych, którzy mogą sobie pozwolić na luksus wyróżniania się nie grubością portfela (choć i on nie jest bez znaczenia), ale indywidualnością; dla których "status" to także swoboda w okazywaniu preferencji, własnego smaku.Sport, ale luksusowyModel Avantime - co szokuje na pierwszy rzut oka - jest bezpośrednim konkurentem dla aut kategorii "Sport de luxe", co jednak wbrew pozorom w jego przypadku znajduje całkowite potwierdzenie. Kabina, do której wsiada się przez tylko dwoje ogromnych drzwi, jest nie tylko wykończona najlepszymi materiałami i sybarycko wyposażona, ale także ogromnie przestronna - nie wymaga od swych pasażerów poświęcania komfortu podróżowania i oglądania świata na ołtarzu designerskich poglądów na sportową sylwetkę. Bo taki samochód nie ma brać udziału w rajdach czy wyścigach. I tak w Avantime'ie otrzymujemy oprzyrządowanie i atmosferę typową dla co najmniej klasy wyższej, a osiągi i charakter odpowiadające dokładnie takim autom, jak np. Peugeot 406 Coupé.Zapewnią mu to dwie jednostki napędowe - 3.0 V6 o mocy 210 KM i momencie obrotowym 285 Nm oraz dwulitrowy motor z turbodoładowaniem, rozwijający moc 165 KM i moment obrotowy 250 Nm. Oba przekazywać będą napęd na przednie koła za pośrednictwem nowoczesnej 6-biegowej skrzyni przekładniowej, choć dla silnika V6 przewidziano również 5-stopniowy automat z funkcją dostosowywania się do stylu jazdy kierowcy.Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać będą wszelkie dostępne obecnie na rynku systemy aktywne, w dziedzinie bezpieczeństwa biernego natomiast do maksimum wykorzystano doświadczenia konstrukcyjne Renault, które zdążyły zaowocować najwyższymi wynikami w crash-testach Euro-NCAP.
Galeria zdjęć
Nowy wymiar luksusu