Logo
WiadomościAktualnościObiekt fascynacji niezmienny od wielu lat

Obiekt fascynacji niezmienny od wielu lat

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pięćdziesiąt światowych premier, 10 tysięcy dziennikarzy podczas pierwszych dwóch dni prasowych oraz kilkadziesiąt tysięcy zwiedzających każdego dnia. Oto obraz 59.

Obiekt fascynacji niezmienny od wielu lat
Zobacz galerię (32)
Auto Świat
Obiekt fascynacji niezmienny od wielu lat

salonu frankfurckiego. Największego na świecie spotkania ludzi motoryzacji.Na stoisku Alfy Romeo "honory domu" pełnił model 156 GTA. Auto zaopatrzone jest w 3,2-litrowy silnik o mocy 250 KM. Wielbiciele fabrycznego tuningu będą zadowoleni - 17-calowe felgi, spoilery dbające o agresywny wygląd to wizytówka nowej odmiany Alfy. Bardzo odważnie w XXI wiek wkroczyło BMW. Gwiazdą stoiska był model serii 7. Zupełnie inne podejście do obsługi auta, nowe technologie i design karoserii mają według specjalistów z BMW wytyczać nowe trendy w projektowaniu luksusowych limuzyn. Swoją światową premierę w Niemczech miał CitroĎn klasy B - C3 (auto uszeregowane pomiędzy Saxo a Xsarą). Do napędu posłużą dobrze znane z innych produktów koncernu silniki benzynowe (1.1 - 61 KM, 1.4 - 75, 1.6 - 110) oraz jednostka wysokoprężna powstała przy współpracy grupy PSA z Fordem, o pojemności 1,4 litra i mocy od 70 do 92 KM montowana także w nowej Fieście. Nowa odmiana małego Forda designersko bardzo wyraźnie nawiązuje do większych Mondeo i Focusa. Elementem wspólnym z C3 jest wysokość nadwozia. Do napędu samochodu służy 5 jednostek napędowych (od 1.3 o mocy 58 KM do 100-konnego silnika 1.6). Duże zainteresowanie wzbudził także nowy Hyundai Coupé. Pod maską znany z poprzednika dwulitrowy silnik o mocy 137 KM i nowa jednostka 2.7 V6 (175). Już dotychczasowe modele Skody nie dawały się podporządkowywać klasycznym kryteriom podziału na segmenty. We Frankfurcie pokazano najnowszy produkt czeskiego koncernu - Superb - samochód, który wymiarami plasuje się w klasie średniej wyższej. W najbardziej prestiżowej Skodzie zadbano o właściwy dobór materiałów wykończeniowych i bardzo precyzyjny montaż. Najsłabszy motor ma pojemność 2 litrów i moc 115 KM, najmocniejszy 193 KM (2,8 litra V6). Jednym z tegorocznych bohaterów salonu jest też kolejna generacja Volkswagena Polo. Podobnie jak Fiesta, również mały Volkswagen sporo urósł w stosunku do poprzednika. Podstawowa odmiana samochodu będzie w przyszłości napędzana trzycylindrowym silnikiem o mocy 55 KM. Oprócz tego w ofercie znajdziemy jeszcze trzy jednostki: 1.2 o mocy 65 lub 75 KM oraz turbodiesel (75 KM).Największym wydarzeniem dla Toyoty było pokazanie nowego wcielenia Corolli. Na początku dostępne będą tylko modele 3- i 5-drzwiowe. W lecie dołączyć ma wariant sedan i kombi. Silniki zasilające auto będą osiągać moc 90-190 KM (benzynowe) oraz 90-110 KM w przypadku diesli. Oprócz tego Corolla będzie sprzedawana także w odmianie Verso (kompaktowy minivan). Światową premierę na salonie miała trzecia już generacja Nissana Primery. Bardzo odważne zmiany stylistyczne w żaden sposób nie nawiązują do poprzednika. Do jego napędu przewidziano 3 silniki benzynowe - 1.6 o mocy 103 KM, 1.8 (112), 2.0 (140) oraz turbodiesla (126 KM).Bestseller Peugeota - 206 - zyskał nową wersję nadwoziową. 17-calowe felgi, zderzaki ze zintegrowanymi spoilerami, sportowe siedzenia mają za zadanie jednoznaczne zakwalifikowanie nowego kombi Peugeota do klasy aut usportowionych. Obok "206" pokazano również 307 SW - samochód, który u Francuzów ma spełniać, podobnie jak Verso w Toyocie, zadania stojące przed kompaktowym vanem. Nie wiadomo, czy obydwa auta w tej formie wejdą do seryjnej produkcji.Kolejną premierą, która zdaniem producenta ma pokazywać kierunki rozwoju aut małych, była Honda Jazz. Oprócz wszechstronności nadwozia japońska firma chce przekonać klientów do następcy Logo nowym silnikiem 1.4 z dwoma świecami zapłonowymi na cylinder i sekwencyjnym podwójnym zapłonem. Projektanci wyznaczyli już style na następne stulecie. Auta małe są takie tylko z nazwy - jeszcze kilka lat temu podobnych rozmiarów nie powstydziłyby się kompakty.Więcej informacji i zdjęć z salonu we Frankfurcie: www.auto-swiat.pl

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: