Już na pierwszy rzut oka sylwetka pojazdu jest bardziej dynamiczna. Zmienił się kształt przednich błotników, a także pokrywy silnika. Zmieniono wygląd przednich reflektorów, a dotychczas zintegrowane światła przeciwmgłowe przeniesiono do dolnej części zderzaka. Przetłoczenie drzwi nawiązuje do linii przednich i tylnych błotników. Zastosowano nowe lusterka boczne, w których umieszczono kierunkowskazy i oświetlenie drogi dla pasażera i kierowcy. Zmieniła się także tylna część nadwozia. Dotyczy to przede wszystkim kształtu świateł, zderzaka oraz przetłoczeń pokrywy bagażnika.Nowa Octavia powstała na płycie podłogowej zastosowanej już w VW Golfie V. W porównaniu z dotychczasowym modelem zwiększeniu uległy podstawowe wymiary. Długość całkowita pojazdu wynosi 4572 mm (+65 mm), szerokość - 1769 mm (+38 mm), wysokość - 1462 mm (+31 mm). Wydłużenie nadwozia, a także zmiana konfiguracji tylnej kanapy spowodowały istotne zwiększenie komfortu jazdy na tylnych siedzeniach. Nowe standardy także we wnętrzuZa sukces konstruktorów i stylistów należy uznać projekt wnętrza. Jest nie tylko nowoczesne i funkcjonalne, ale przede wszystkim wykonane z dobrych jakościowo materiałów. Charakter nadaje nowa deska rozdzielcza z elipsoidalnym środkowym panelem, którego jednym z podstawowych elementów jest duży wyświetlacz LCD, a także zintegrowany radioodtwarzacz ze zmieniarką płyt CD oraz sterowanie ciepłym i zimnym powietrzem. Nowe są zegary i koło kierownicy. Dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu deski rozdzielczej po stronie pasażera uzyskano znacznie więcej miejsca na nogi.Inny, bardziej ergonomiczny kształt mają obecnie przednie fotele. Praktycznym rozwiązaniem okazały się boczne kieszenie oraz wysuwany schowek pod siedziskiem. W środkowym, regulowanym podłokietniku umieszczony został niewielki, chłodzony pojemnik na napoje. Natomiast w tylnej jego części znajdują się dysze nawiewu powietrza.Oświetlenie kabiny pojazdu zapewnią dwa światełka wewnętrzne. W przedniej części obok lusterka wstecznego, dodatkowym elementem jest praktyczny pojemnik na okulary. Drugą lampkę umieszczono tuż nad głowami pasażerów. W czasie podróży bez problemu można wykorzystać punktowe oświetlenie do czytania. Nowym rozwiązaniem są także trzy zagłówki niewielkich rozmiarów, które z całą pewnością zwiększają kierowcy pole widoczności do tyłu.Z rozwiązań technicznych wyróżnić należy m.in.: zastosowanie nowego wielowahaczowego układu tylnego zawieszenia (znanego z VW Golfa V), modyfikacje przedniego zawieszenia, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz nowe jednostki napędowe. Sześć rodzajów silników pod maskąW pierwszym okresie produkcji Octavii II oferowanych będzie sześć nowoczesnych, czterocylindrowych jednostek napędowych. Cztery silniki benzynowe to: - 1.4 MPI/55 kW/75 KM;- 1.6 MPI/75kW/102KM;- 1.6 FSI 85kW/116KM; - 2.0 TDI 103 kW/140KM. Oferowane będą one z pięcio- i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Przewidzia-ny jest też czterostopniowy automat.Od poprzednika nowa Octavia będzie też lepsza jeszcze pod jednym względem - przestrzeń bagażowa, która powiększyła się do 560 litrów (o 32 litry więcej niż w Octavii I), należy do największych w tej klasie.Oficjalna premiera nowej Octavii odbędzie się 2 marca br. podczas salonu w Genewie. W tym samym okresie ruszy seryjna produkcja tego samochodu w najnowocześniejszym zakładzie Skoda Auto w Kvasinach. Nieco później model ten będzie produkowany również w zakładach w Mladej Boleslavi.
Galeria zdjęć
Octavia w nowej klasie
Octavia w nowej klasie