Jednocześnie wprowadzono dwa nowe silniki: benzynowy 1.4 o mocy 84 KM (tylko w hatchbacku) i diesla 1.6 DI Turbo o mocy 109 KM. Konstrukcja powstała na płycie podłogowej wspólnej dla innych aut koncernu Forda (Volvo S40 i Ford Focus C-Max). Mazda 3 sedan ma wyróżniające się w klasie wymiary: prawie 4,5 m długości to o 7 cm więcej od hatchbacka. Zarówno szerokość, wysokość, jak i rozstaw osi (2640 mm) pozostały bez zmian. 413-litrowy bagażnik można powiększyć do 675 litrów przez złożenie oparcia tylnej kanapy. Zadbano o wygodne i funkcjonalne schowki na drobiazgi w kokpicie, uchwyty na napoje oraz kieszenie w drzwiach i w oparciu siedzenia kierowcy. Sedan kontynuuje stylistykę RX-8Pewne podobieństwa w stylistyce między sportowym modelem RX-8 a sedanem widać w kształcie karoserii. Wewnątrz zaś charakter ten podkreślają tunelowe zegary z metalowym wykończeniem i szlachetna wykładzina na panelu środkowym. Regulowana dwupłaszczyznowo kolumna kierownicy pozwala na zajęcie wygodnej pozycji, a fotele zamocowano nisko nad podłogą jak w sportowym aucie.Niezależne zawieszeniez tyłu oparte na konstrukcji wielodrążkowej zapewnia znakomite trzymanie się toru jazdy i delikatne wybieranie nierówności. Do napędu sedana przewidziano jednostki benzynowe (1.6/105 KM, 2.0/150 KM) oraz dwie wersje silnika wysokoprężnego 1.6 z systemem Common Rail. Pierwszy turbodiesel spełnia normę Euro 3, drugi z filtrem cząstek stałych ma poziom emisji zgodny z Euro 4. Silniki te zostały zbudowane przez Forda we współpracy z PSA. W Polsce pierwsze modele produkowanej w Japonii Mazdy 3 mają pojawić się na przełomie maja i czerwca. Początkowo tylko z silnikiem benzynowym 1.6 w kilku wersjach wyposażenia. W Niemczech ceny zaczynają się od ok. 15 tys. euro.
Galeria zdjęć
Oczekiwana
Oczekiwana
Oczekiwana
Oczekiwana