Ale legenda już niedługo odżyje. W 2006 roku na ulice wyjedzie nowy roadster - bezkompromisowy, twardy, dokładnie taki, jak powinien wyglądać samochód sportowy. Cacko to będzie pochodziło z USA. Pierwsze GT w 70 proc. było przeznaczone na eksport za "wielką wodę", teraz stanie się dokładnie odwrotnie. Także projekt pojazdu powstał w Detroit. Pierwsze próby drogowe prototypowymi egzemplarzami wykazały, że pod względem zawieszeniowym konstrukcja może sprostać naprawdę wysokim wymaganiom. Kappa dla wszystkich!Jako podstawa dla nowego modelu Opla posłużyła platforma z tylnym napędem o nazwie Kappa. Tej samej płyty używają (lub będą używały):- Opel/Vauxhall GT,- Chevrolet Nomad,- Pontiac Solstice,- Saturn Sky,- Saturn Curve,- Holden Stargazer. Nomad i Curve są typowymi coupé 2+2 z długim dachem i prawie płaską tylną klapą. Pozostałe modele to 2-osobowe coupé. Fakt, że GM planuje aż trzy różne rozstawy osi dowodzi wyjątkowej łatwości w aranżacji platformy. Podczas gdy w nowym Oplu rozstaw między osiami ma wynieść ok. 2,41 m, obydwa wspomniane wcześniej coupé będą miały przynajmniej o 30 cm więcej. Oto najważniejsze wymiary nowego roadstera: - rozstaw osi 2415 mm,- długość 3994 mm, - szerokość 1819 mm,- wysokość 1274 mm.W przypadku GT Coupé odpowiednie wartości mogłyby wyglądać tak: - rozstaw osi 2717 mm,- długość 4191 mm, - szerokość 1950 mm,- wysokość 1310 mm.Za stylistykę nowych modeli jest odpowiedzialny Bryan Nesbitt. Saturn Sky i GT różnią się detalami. Do charakterystycznych elementów należą szerokie błotniki, agresywne wloty powietrza i wyprofilowania na masce za zagłówkami. W środku zamiast na chrom GM stawia na matowe aluminium i rzeczową prostotę bez zbędnych upiększeń. Za 4-ramienną kierownicą jest dość ciasno, ale za to bagażnik ma 300 litrów pojemności. Kierowca patrzy przez niską i bardzo nachyloną przednią szybę na długą i muskularną maskę z dwoma dodatkowymi wlotami. Miękki dach może być zasunięta ręcznie lub przez naciśnięcie guzika (opcja). Zamiast aktywnych zagłówków w GT znajdziemy solidne pałąki przeciwkapotażowe. To cóż, że ze... StanówChoć przy projekcie trzeba było zrezygnować z aluminiowej konstrukcji czy układu z silnikiem z przodu i skrzynią z tyłu, nie oznacza to jeszcze, że samochód nie ma sportowych genów. Na obu osiach zastosowano podwójne wahacze poprzeczne. Dzięki przesunięciu motoru do tyłu udało się uzyskać rozkład mas na osie w stosunku 50:50. W efekcie GT prowadzi się tak pewnie, że układ DTC (odpowiednik ESP, czyli kontroli stabilności i toru jazdy) włącza się jedynie w ostateczności. GM zadecydował, że najnowszy roadster nie może mieć silnika większego niż 4-cylindrowy (cena w USA musi być niższa niż 20 tys. dolarów, a w Europie 25 tys. euro). Oto paleta jednostek:- GT, wolnossący, 155 KM;- GT Soft Turbo, 180 KM;- GT Mid Turbo, 210 KM;- GT OPC Turbo, 240 KM.Do przeniesienia napędu posłuży 5-biegowa skrzynia manualna. Wprowadzenie do produkcji GT Coupé nie jest jeszcze przesądzone, ale szanse są duże.