„Jazda z napędem elektrycznym to nie tylko ekologia", powiedział dyrektor ds. pojazdów i główny inżynier, Frank Weber. „Jazda z napędem elektrycznym to także wielka przyjemność. Chwilowy, cichy moment obrotowy rzędu 370 Nm pod stopą sprawia wrażenie, jakbyś leciał!" Koła Ampery napędzane są elektrycznie przez cały czas i przy każdej prędkości. W przypadku przejazdów do 60km (w cyklu MVEG) pojazd korzysta z energii elektrycznej magazynowanej w technicznie zaawansowanym, 16-kWh akumulatorze litowo-jonowym. Podczas jazdy wyłącznie na energii elektrycznej, Ampera nie emituje CO2.. Po wyczerpaniu się energii z akumulatora, energia elektryczna dostarczana jest z silnika-generatora napędzanego benzyną E85 do elektrycznej jednostki napędowej, a jednocześnie ładuje akumulator. Ten tryb działania zwiększa zasięg do 500 kilometrów, do czasu, aż akumulator będzie można ponownie naładować podłączając pokładowy system ładowania pojazdu do standardowego, domowego gniazdka 230v. Ampera daje kierowcy pewność i spokój W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów akumulatorowo-elektrycznych, Ampera eliminuje „obawy o zasięg", dając kierowcy pewność i spokój ducha, że nie stanie nagle z rozładowanym akumulatorem. „Zaawansowany system baterii akumulatorów litowo-jonowych jest kluczem do przekazania Ampery w ręce klientów", powiedział Hans Demant, wiceprezes GME ds. technicznych. „Inżynierowie w naszym ośrodku badawczo-rozwojowym w Mainz-Kastel, w Niemczech, testują ten akumulator całą dobę, 365 dni w roku, aby mieć pewność, że spełnia on oczekiwania naszych klientów." Zestaw akumulatorów wykorzystywanych w Amperze produkować będzie GM w pierwszym zakładzie produkującym baterie litowo-jonowe prowadzonym przez jednego z największych producentów samochodowych w USA. Ponad 220 ogniw litowo-jonowych w zestawie w kształcie litery T zapewniają wystarczającą moc. Ledwie słyszalna elektryczna jednostka napędowa charakteryzuje się bezpośrednim momentem obrotowym rzędu 370 Nm, co odpowiada mocy 150 koni mechanicznych, przyspieszeniem od 0 do 100 km/godz. w ciągu ok. dziewięciu sekund, i maksymalną prędkością 161 km/godz. Ampera będzie odpowiednia do codziennej jazdy dla większości europejskich kierowców. Dla przykładu, około 80 procent niemieckich kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 km. Opel szacuje, że kilometr przejechany w Amperze z napędem elektryczny generować będzie ok. 1/5 kosztów porównaniu z pojazdem z konwencjonalnym silnikiem benzynowym, biorąc pod uwagę bieżące ceny paliwa.
Opel Ampera na prądzie przejedzie nawet 500 km
Rewolucyjny Opel Ampera będzie pierwszym, bezemisyjnym pojazdem z napędem elektrycznym w Europie, odpowiednim do codziennej jazdy. Dzięki zastosowaniu elektrycznego układu napędowego o nazwie Voltec, zapewniającego doskonałe przyspieszenie i udoskonalenia na wysokim poziomie, pięciodrzwiowa Ampera mieści w komfortowych warunkach czterech pasażerów, posiada pojemny bagażnik i charakteryzuje się zwiększonym zasięgiem wynoszącym ponad 500 kilometrów.