Premiera światowa czterodrzwiowej Astry odbędzie się na początku listopada podczas targów motoryzacyjnych w Stambule, które są najważniejszą tego typu imprezą w tym regionie. Turcję nie wybrano przypadkowo, ponieważ tamtejszy rynek jest ważnym rynkiem zbytu kompaktowych sedanów. Astra sedan jest po pięciodrzwiowym hatchbacku, kombi, trzydrzwiowej Astrze GTC i coupe-kabriolecie Twin-Top, piątą wersją nadwoziową.
Czterodrzwiowa wersja została opracowana przede wszystkim dla rynków Europy Środkowej i Wschodniej, ponieważ w danej klasie sedan wybiera 67 procent tureckich i 65 procent rosyjskich kupujących, w krajach Europy Wschodniej nadal pokaźna ilość 15 procent kupujących, jednak w Europie Zachodniej tylko 5 procent.
Nową Astrę zbudowano na płycie podłogowej zapożyczonej z wersji Caravan z rozstawem osi 2703 mm. Rozmiary zewnętrzne nadwozia wynoszą 4618/1754/1458 mm, a pojemność bagażnika wynosi 500 litrów. W sedanie pojawią się silniki o mocy od 90 do 140 KM, w ofercie wyposażenia nie zabraknie bi-ksenonów czy asystenta ruszania pod górę HSA.
Produkcja Opla Astra sedan, który na rynku pojawi się na jesieni 2007, odbywać się będzie w gliwickim zakładzie.