Aktualny Opel Corsa EcoFlex oferowany jest z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,3 CDTI (55 kW, 170 Nm), który zużywa średnio 4,1 l/100 km oleju napędowego. Od stycznia 2010 roku trafi do sprzedaży nowa wersja, która będzie miała o 28 proc. więcej mocy – 70 kW przy średnim zużyciu 3,7 l/100 km oleju napędowego. Emisja CO2 znajdzie się tuż pod magiczną granicą 100 g/km, co jak dla przykładu w Niemczech będzie miało wpływ na niższe opłaty.
Lepsze parametry są efektem zastosowania turbosprężarki ze zmienną geometrią łopatek. Zmieniła się też kompresja z 18,0 na 16,8:1. silnik ma lepsza moc i lepszy moment obrotowy na niskich i średnich obrotach (maksimum 190 Nm w zakresie od 1750 do 3250). Lepsza jest teraz prędkość maksymalna 177 km/h (+11 km/h), ale gorsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które obecnie wynosi 12,3 sekundy (-2,6 sekundy).
Kolejne modernizacje obejmują obniżenie o 20 mm prześwitu podwozia oraz optymalizacje otworów wlotu powietrza. Opony o rozmiarach 175/70 R14 otrzymały obręcze stalowe z aerodynamicznymi kołpakami. Za dopłata można otrzymać też 15-calowe koła.
Corsa EcoFlex z 70kW silnikiem będzie kosztować tyle samo co Corsa 1,3 CDTI/66 kW. Nowością ma być możliwość zamówienia tej wersji w różnych stopniach wyposażenia.