Emisje CO2 w wypadku trzydrzwiowej Corsy 1,3 CDTI ecoFLEX spadną w porównaniu z poprzednią wersją o 10 g do 109 g/km. Odpowiada to zmniejszeniu zużycia w cyklu mieszanym z 4,5 do 4,1 l/100 km, czyli o ok. 9 %. Ustawienie jednostki sterującej zostało poprawione uwzględniając dłuższe przełożenia manualnej pięciostopniowej skrzyni biegów. Podstawowe osiągi pozostaną bez zmian – moc maksymalna 75 KM, maksymalny moment obrotowy 170 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 168 km/h.
Poprawiono także aerodynamikę auta. Corsa ecoFlex została obniżona o 20 mm, otrzymała zoptymalizowane wloty powietrza i nowe kołpaki. Lżejsze stalowe felgi ubrano w opony z małym oporem toczenia w rozmiarze 175/70 (wcześniej 185/70). Cztery koła ważą teraz o 7,2 kg mniej. W sumie Opel Corsa ecoFLEX jest teraz lżejszy o całych 45 kg.
Nowa Astra 1,7 CDTI ecoFLEX będzie oferowana w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej oraz w wersji kombi. Silnik o mocy 110 KM i momencie obrotowym 260 Nm przy 2000 obr./min w cyklu mieszanym miałby zużywać 4,5 l/100 km, a na 1 km jazdy emitować 119 g CO2. Dla porównania zużycie standardowego modelu w cyklu mieszanym wynosi 5,2-5,5 l/100 km.
Ulepszenia, które pomogły obniżyć zużycie paliwa, są podobne jak w wypadku Corsy. Jednostka sterująca ma zmodyfikowane ustawienie, wydłużono przełożenie stałe i obniżono obroty silnika i pompy wspomagania kierownicy na biegu jałowym. Masa własna w wypadku wersji ecoFLEX spadła o 30 kg. Tak samo jak w Corsie, także tu ulepszono aerodynamikę, a 15- lub 16-calowe koła ubrano w opony o zmniejszonym oporze toczenia.
Opel planuje kolejne poszerzanie rodziny oszczędnych modeli ecoFLEX. Oprócz zmodernizowanych modeli Corsa 1,3 CDTI i Astra CDTI, które do salonów sprzedaży trafią przed końcem roku, w jej skład wchodzą dalej benzynowa Corsa 1,0 Twinport oraz modele Astra i Meriva z silnikami 1,4 Twinport i 1,3 CDTI.
W połowie roku 2009 pojawi się także największy model Insignia w wersji ecoFLEX.