Sercem najmocniejszej wersji modelu Insignia jest sześciocylindrowy widlasty silnik benzynowy Ecotec z turbosprężarką o pojemności skokowej 2,8 l o mocy 239 kW (325 KM). Wywodzi się on z dotychczas najmocniejszego w ofercie silnika o identycznej pojemności skokowej i mocy 191 kW. Jego modyfikacją zajęli się specjaliści z Opel Performance Center, którzy także zmianami objęli układ wydechowy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm i przenoszony jest on na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni manualnej.
Insignia OPC w odróżnieniu od wersji Sport z napędem 4x4 ma o 10 mm obniżone zawieszenie. Nowością jest przednie zawieszenie, które stanowi ewolucję kolumn McPherson, które Opel określa nazwą HiPerStrut, co ma bezpośredni wpływ na parametry jezdne. Pojazd wyposażony jest też w adaptacyjne zawieszenie FlexRide, które oferuje trzy możliwości ustawienia – standardowe, czyli najbardziej komfortowe, Sport i najtwardsze OPC.
System napędu Adaptive 4x4 dopełniony został elektronicznym dyferencjałem. Hamulce tarczowe pochodzą z włoskiej firmy Brembo, a przednie tarcza maja średnicę 355 mm.
Oczywiście Opal Insignia OPC wyróżnia się od pozostałych wersji swoim wyglądem zewnętrznym. Nowe są oba zderzaki, przedni otrzymał dwa dodatkowe wloty powietrza, a tylny został zintegrowany z końcówkami rury wydechowej.
Auto otrzymało 19-calowe koła z oponami 245/40, ale także można zamówić 20-calowe z oponami 255/35. We wnętrzu dominują siedzenia Recaro, koło kierownicy ma spłaszczoną dolną część, a klimat sportowy nadają elementy deski rozdzielczej.
Najmocniejszy Opel Insignia rozwija prędkość maksymalną 250 km/h, która jest jednak ograniczona. Z 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 6 sekund.
Premiera nowego modelu odbędzie się 7. maja 2009r. podczas salonu samochodowego w Barcelonie. Natomiast Brytyjczycy otrzymają identyczną wersję z logo Vauxhalla i z oznaczeniem VXR.