Logo
WiadomościAktualnościOpel Insignia Sports Tourer - Kombi uszyte na miarę

Opel Insignia Sports Tourer - Kombi uszyte na miarę

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dotychczas dostępne wersje nadwoziowe modelu, tj. sedan oraz 5-drzwiowy liftback, okazały się prawdziwymi przebojami.  W Europie od momentu ich debiutu zebrano już ponad 75 tys. zamówień, a w styczniu i lutym Insignia była najchętniej kupowanym sedanem. W Polsce w ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży na to auto zdecydowało się ponad tysiąc klientów.

Opel Insignia Sports Tourer - Kombi uszyte na miarę
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Opel Insignia Sports Tourer - Kombi uszyte na miarę

Nowe kombi ma wielkie szanse, by utrzymać ten trend i zdobyć znaczący udział w segmencie D.

Już sama nazwa Sports Tourer podkreśla dynamiczny charakter samochodu. To nie tylko wersja kombi Insignii, lecz także auto o zupełnie innej, indywidualnej osobowości. Eleganckie, stylowe i z pewnością bardzo funkcjonalne.

Linia dachu i tylna część kabiny opadają mocno ku tyłowi, podkreślając aerodynamikę. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi tylko 0,28 i jest jednym z najniższych w klasie. Masywna klapa atrakcyjnie zamyka tylną część nadwozia i wyróżnia się wkomponowanymi w nią światłami.

{player}1237184478726.flv{/player}

Wnętrze oferuje wystarczającą ilość miejsca dla 5 osób.

Bagażnik ma pojemność 540 l, a po rozłożeniu dzielonych asymetrycznie oparć tylnej kanapy można go powiększyć do maksymalnie 1530 l. Uzyskujemy wtedy zupełnie płaską przestrzeń ładunkową, umożliwiającą przewożenie przedmiotów o długości do 1,91 m. Znany już system FlexOrganizer – z elastycznymi siatkami i przesuwanymi ściankami działowymi mocowanymi do szyn biegnących po bokach bagażnika – zabezpiecza przewożone przedmioty przed przesuwaniem. Za dopłatą oferowany jest automatyczny system poziomowania tylnego zawieszenia oraz elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika z funkcją programowania wysokości otwierania (2 poziomy), co zapobiega uszkodzeniom, np. w niskich garażach. Szerokie tylne słupki i mała powierzchnia szyby ograniczają widoczność do tyłu.Materiały wykończeniowe, kokpit i pakiety wyposażenia są identyczne jak w pozostałych wersjach nadwoziowych Insignii.

Zawieszenie modelu dopasowano do jego charakteru.

Zapewnia wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa, a dzięki oferowanemu opcjonalnie systemowi Flex-Ride kierowca wybiera pomiędzy trzema trybami jazdy:  standardowym, komfortowym „Tour” albo bardziej twardym „Sport”. Ponadto klienci Insignii mogą zamówić nowy system napędu na 4 koła Adaptive 4x4 (standard w najmocniejszych wersjach) z FlexRide i elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, który poprawia bezpieczeństwo prowadzenia w każdych warunkach drogowych.

Oferta silników obejmie aż 9 jednostek (wszystkie spełniają normę emisji Euro 5) o mocach od 115 do 260 KM, w tym dwie nowe: turbodoładowany benzynowy 1.6 o mocy 180 KM i diesel 2.0 BiTurbo/190 KM.

Sports Tourer będzie o około 3,5 tys. zł droższy od wersji 5-drzwiowych, co oznacza, że za podstawowy model trzeba zapłacić ok. 80 tys. zł

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: