Nowy wariant, który miał swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Stambule w listopadzie 2006 roku, dołącza do wersji pięciodrzwiowej, hatchback, kombi, trzydrzwiowej GTC, OPC, kabrioletu coupé TwinTop i vana. Wykorzystując długi rozstaw osi wersji kombi, nowa Astra sedan oferuje doskonałą dynamikę jazdy połączoną z bogatym pakietem bezpieczeństwa. Cztery silniki o mocy od 90 do 140 KM będą ważnym dodatkiem, szczególnie na mocnych, chłonnych rynkach w Europie Środkowej i Wschodniej. 67 procent klientów tureckich, którzy decydują się na samochód kompaktowy, wybiera wersję sedan. W Rosji wielkość ta wynosi 65 procent. Opel oczekuje, że mniej więcej jedna trzecia Astry sedan będzie sprzedawana w Rosji i Turcji. Dalsze dziesięć procent zostanie sprzedane w Hiszpanii i Europie Południowo wschodniej. Nowa Astra sedan pojawi się na rynku w bieżącym miesiącu.

Krajobraz motoryzacyjny Europy szybko się zmienia: zaledwie w ciągu pięciu lat, od 2002 do 2007 roku sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej zwiększyła się ponad dwukrotnie. O ile w 2002 roku w regionie tym sprzedano zaledwie 2,7 miliona samochodów, oczekuje się, że do końca bieżącego roku wielkość ta wzrośnie do ponad 5,5 miliona. W tym samym okresie Udział GM w rynku zwiększył się ponad dwukrotnie z 4,35 procent do 8,9 procent, a dzięki premierze nowej Astry sedan oczekiwany jest jego dalszy wzrost przed końcem roku.

W sumie wprowadzenie sedana nada udanej gamie modelu Astra, sprzedanej już w całej Europie w 2006 roku w 517 000 egzemplarzy, dalszego rozpędu w 2008 roku. Do końca kalendarzowego 2007 roku Opel oczekuje sprzedaży większej liczby egzemplarzy Astry w Europie Środkowej i Wschodniej niż w Niemczech, co zapewni temu regionowi drugie miejsce za Wielką Brytanią. Dzięki dużej liczbie rejestracji wersji Środkowa i Wschodnia Europa ma szansę zostać rynkiem numer jeden sprzedaży Astry w 2008 roku.

Nowa Astra sedan to kontynuacja tradycji – dwie pierwsze generacje Astry były dostępne w wersji czterodrzwiowej z dużym, oddzielnym bagażnikiem. Pierwsza nowa Astra sedan zjechała z linii produkcyjnej 23 sierpnia w Gliwicach – to idealna lokalizacja do obsługi rynków Europu Środkowej i Wschodniej, z myślą o których pojazd powstawał. Będzie tam też nadal produkowana poprzedniczka nowej Astry, Astra Classic i Zafira.

Nowy sedan ma progresywny, proporcjonalny design Astry, dynamiczną linię i charakterystyczną dynamikę jazdy oraz oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Konstruktorzy nowego modelu wykorzystali długi rozstaw osi wersji kombi (2703 mm), tworząc przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Dzięki długości wynoszącej 4587 mm i 490 litrom bagażnika ten czterodrzwiowy sedan o szerokości 1753 mm i wysokości 1458 mm plasuje się w górnej części segmentu samochodów rodzinnych.

Napęd i układ jezdny: cztery silniki, duża zwinność i wysoki poziom bezpieczeństwa

W czterodrzwiowej Astrze dostępne są cztery nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne ECOTEC: dwa benzynowe (1.6 /115 KM, 1.8 /140 KM) i dwa wysokoprężne (1.3/90 KM, 1.7/100 KM). Gama przekładni obejmuje pięciobiegowe i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz zaawansowaną zautomatyzowaną przekładnię Easytronic.

Astra zapewnia najwyższą zwinność i precyzyjne prowadzenie przy wysokim poziomie bezpieczeństwa jazdy, którego podstawą jest interaktywny układ jezdny IDS z kolumnami McPhersona z przodu i opatentowaną belką skrętną z tyłu. Standardowe elementy bezpieczeństwa dostępne we wszystkich wersjach pojazdu obejmują hamulce tarczowe z przodu, ABS, system wspomagania hamowania w zakrętach (CBC), wspomaganie nagłego hamowania, a także elektro-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EHPS). System ESPPlus jest opcjonalnie dostępny we wszystkich modelach.

Wyposażenie: zaawansowana technologia w klasie kompakt

Dzięki bogatemu wyposażeniu standardowemu Astra sedan jest w stanie spełnić coraz większe wymagania klientów. Oferuje ona ponadto rozwiązania opcjonalne, takie jak reflektory biksenonowe, układ wspomagania ruszania pod górę (HSA), elektryczny system dogrzewania „Quickheat” czy tylne czujniki parkowania Park Pilot.

Nowa Astra dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Już Essentia standardowo oferuje istotne elementy systemu bezpieczeństwa, w tym przednie i boczne poduszki powietrzne oraz system ABS i mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX z tyłu. Komfortowe i praktyczne detale obejmują zamek centralny, elektryczne szyby z przodu, regulację wysokości fotela kierowcy i dzielone w proporcji 60:40 oparcie tylnej kanapy. Astra Enjoy to jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe, w tym klimatyzacja, podgrzewane lusterka i CD-Radio CD 30.

Najwyższa wersja Cosmo to dodatkowe wyposażenie o wysokiej jakości, takie jak 16-calowe koła z lekkich stopów, dwukolorowe wykończenie, konsola środkowa wykończona lakierem fortepianowym z dekoracyjnymi, chromowanymi przetłoczeniami oraz obleczona skórą kierownica z nakładkami wykończonymi lakierem fortepianowym.

Cennik

ModelSilnikCena w PLNWyposażenieAstra III 4dr EssentiaZ16XER 115KM63 450Poduszki pow. czołowe i boczne, ABS, centralnyzamek, elektryczne szyby z przodu, koła stalowe 15", instalacja do montażuradiaZ16XER 115KM EasyTronic67 450Z18XER 140KM69 250Z18XER 140KM Automat78 250Z13DTH 90KM66 900Z17DTH 100KM (dostępny od 01/01/2008)71 650Astra III 4dr EnjoyZ16XER 115KM68 000Poduszki pow. czołowe i boczne, ABS, centralnyzamek, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, kołastalowe 16", radio CD30, klimatyzacjaZ16XER 115KM EasyTronic72 000Z18XER 140KM73 800Z18XER 140KM Automat82 800Z13DTH 90KM71 450Z17DTH 100KM (dostępny od 01/01/2008)76 200Astra III 4dr CosmoZ16XER 115KM73 650Poduszki pow. czołowe i boczne, ABS, centralnyzamek, elektryczne szyby z przodu, elektryczne i podgrzewane lusterka, kołaaluminiowe 16", radio CD30, klimatyzacja, skórzana kierownica, reflektoryprzeciwmgielneZ16XER 115KM EasyTronic77 650Z18XER 140KM79 450Z18XER 140KM Automat88 450Z13DTH 90KM77 100Z17DTH 100KM (dostępny od 01/01/2008)81 850