Czterodrzwiowy model, który zadebiutował w listopadzie ubiegłego roku podczas Salonu Samochodowego w Stambule, powstał z myślą przede wszystkim o rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. To trzeci model po Astrze Classic i Zafirze produkowany w Gliwicach.

Zakład General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach, który rozpoczął produkcję w 1998 roku, cieszy się doskonałą reputacją ze względu na jakość produkowanych tamsamochodów i jest uważany za modelowy zakład GM. Wykorzystuje globalny system produkcji GM, zakładający koncentrację na wysokiej jakości, nieustanne doskonalenie, standaryzację, zaangażowanie pracowników i krótkie czasy realizacji wszystkich operacji. Dyrektor Generalny GM Poland, Romuald Rytwiński, uważa decyzję o produkcji nowej Astry sedan w Gliwicach za potwierdzenie świetnej opinii, którą cieszy się zakład.

- Jestem przekonany, że nasi pracownicy dołożą wszelkich starań, aby produkowane przez nas Astry sedan były jak najwyższej jakości, z której słyniemy - powiedział Rytwiński.

Nowy model może być wyposażony w jeden z dwóch silników benzynowych lub dwóch wysokoprężnych o mocach od 90 do 140 KM. Wszystkie wersje posiadają hamulce tarczowe z przodu, system ABS, system wspomagania hamowania w zakrętach (CBC), wspomaganie nagłego hamowania i elektryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EHPS) w standardzie, jak również takie podwyższające komfort użytkowania rozwiązania jak centralny zamek, elektryczne okna z przodu i dzielone w proporcji 60:40 oparcie tylnej kanapy.