Auto Świat Wiadomości Aktualności Opel poszerza w Chinach ofertę modeli

Opel poszerza w Chinach ofertę modeli

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Opel bardzo liczy na sukces nowej Astry Sedan, która wchodzi właśnie na rynek chiński. Według specjalistów nadzieje są uzasadnione, gdyż Chińczycy zakochani są w nadwoziach typu sedan, a macierzysty koncern GM ma na tamtejszym rynku mocną pozycję.

Opel poszerza w Chinach ofertę modeli
Auto Świat
Opel poszerza w Chinach ofertę modeli

Spółka Opel chce zwiększyć swoje udziały w rynku chińskim. W roku 2007 sprzedała tu zaledwie 3700 samochodów, co nie jest zadowalającym wynikiem.

W Chinach sprzedają się przede wszystkim sedany (85 % wszystkich sprzedanych samochodów ma tego typu nadwozie), tak więc wprowadzenie na ten rynek modelu Astra z czterodrzwiową karoserią wydaje się logicznym posunięciem. Kolejne modele mają trafić na chiński rynek jeszcze w tym roku. Macierzysty koncern General Motors ma mocną, 12-procentową pozycję na chińskim rynku, tak więc specjaliści od rynku samochodowego przewidują, że jeśli Opel poszerzy swoją gamę modelową, może odnieść sukces. Wraz z oczekiwanym wzrostem sprzedaży zwiększa się również sieć dealerska, do istniejących już 45 salonów sprzedaży dołączy w przyszłym roku kolejnych siedem.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: