Życie Alfy Romeo 147 zbliża się ku końcowi, do ostatniej fazy swojej egzystencji auto wejdzie w październiku z wyraźniejszym chromowaniem przodu i bogatszym wyposażeniem. W dodatku w Paryżu odbędzie się światowa premiera Alfy 147 z dyferencjałem o zwiększonym tarciu na przedniej osi, znanym jako Q2. Atutem takiego rozwiązania jest zachowanie pozytywnych aspektów przedniego napędu przy ulepszonych właściwościach trakcyjnych. Alfa 147 Q2 będzie dostępna z jedynym silnikiem – turbodieslem JTDm o mocy 150 KM.
Kolejną nowością na stoisku Alfy będą modele 159 i 159 Sportwagon z 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi 2,2 JTS, połączonymi ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Selespeed z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów drążkiem (wyższy bieg załącza się przez przesunięcie drążka do przodu) lub przyciskami na kierownicy, ewentualnie pozwalającą włączyć tryb w pełni automatyczny. Przekładnię wyposażono także w tryb sportowy, który skraca zmianę biegów w trybie sekwencyjnym o 20 procent.