Oswajanie kota

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Właściwie od początku, czyli od wiosny zeszłego roku, gdy ten model pojawił się na rynku, było wiadomo, że na dwóch wersjach silnikowych X-Type'a i napędzie na cztery koła się nie skończy. Teraz stało się: Jaguar wypuścił na łowy najmłodszego członka swojej rodziny z 2,1-litrowym silnikiem V6, którego moc przenoszona jest na przednie koła.

Ten wariant małego Jaguara zjednać ma brytyjskiemu producentowi prestiżowych modeli jeszcze szersze grono aktywnych wielbicieli. Teraz można stać się właścicielem "rasowego" kota za 130 tys. zł.Co otrzymuje się w zamian? Na zewnątrz wersja 2.0 (będąca tak naprawdę wersją 2.1) niczym się nie różni od pozostałych X-Type'ów. A to oznacza stylową limuzynę o smukłej sylwetce i lekko drapieżnym wyglądzie. Wersja Sport (na zdjęciach) ma spoiler na pokrywie bagażnika, listwy ozdobne lakierowane w kolorze nadwozia i 17-calowe alufelgi. Pozostałe X-Type'y - podstawowy Entry i luksusowy High - błyszczą chromem i poruszają się na 16-calowych kołach. Także wnętrze pozostaje bez zmian: staranne wykończenie, angielski styl i wszechogarniająca atmosfera luksusu nie zależą od rodzaju napędu i mocy silnika. Standardowe wyposażenie - klimatyzacja, radio, skórzane wykończenie koła kierownicy i drewniane okładziny na tablicy rozdzielczej, konsoli środkowej i drzwiach - też nie. Pierwsze wrażenia z jazdy: Jaguar z napędem na przednią oś prowadzi się neutralnie i bezpiecznie. Wersja Sport zaopatrzona w sztywniejsze zawieszenie i dobrze wyprofilowane fotele zapewnia stosowną dawkę uciechy, a do spokojnej, komfortowej jazdy moc 2,1-litrowego silnika wystarcza z zapasem. V6 o zmiennych fazach rozrządu i czterostopniowej, zmiennej geometrii układu dolotowego ma doskonałe maniery i wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Nic dziwnego, należy do tej samej rodziny silników Jaguara, co większe jednostki 2.5 i 3.0. Różnica w stosunku do nich staje się wyczuwalna dopiero, gdy zaczyna się przynaglać X-Type'a 2.0 do dynamicznej gonitwy. Tu jego bracia z pojemniejszymi silnikami wykazują więcej temperamentu. Dla kierowców o sportowym zacięciu Jaguar szykuje coś specjalnego. X-Type R z 300-konnym silnikiem pojawić ma się pod koniec 2003 roku. Ale zanim to nastąpi, czeka nas jeszcze jeden przełom u Jaguara: X-Type z silnikiem Diesla.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Wiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków