Przypomnijmy, że do tej pory do wyboru były 2-litrowe silniki wysokoprężne o mocy 90 lub 110 KM. Nowy silnik nie zapewnia takich osiągów jak jego więksi bracia, ale wystarczy do swobodnego poruszania się w ruchu miejskim i na trasie. Według producenta do "setki" samochód przyspiesza w 14,9 sekundy. Jednak podstawowym atutem ma być niskie zużycie paliwa. Na przejechanie 100 kilometrów ma wystarczyć średnio 4,5 litra oleju napędowego. Oprócz nowego silnika odświeżono delikatnie nadwozie. Z przodu w dolnym spoilerze znalazły się okrągłe halogeny, a z tyłu między klapą bagażnika a zderzakiem znajduje się teraz chromowana listwa. We wnętrzu zastosowano nowe materiały oraz inne wzornictwo wskaźników. Klienci w Polsce będą mogli kupić zmienioną Xsarę początkowo tylko z nadwoziem kombi. Cenowo auto ma uzupełnić lukę pomiędzy modelem 1.9D o mocy 69 KM a 90-konnym 2.0 HDI.Kolejną nowość zastosowano w minivanie Picasso. Paleta silników została poszerzona o 2-litrową jednostkę o mocy 136 KM. Do tej pory silnik stosowany był w modelach Xsara oraz C5. W Picasso ten motor będzie łączony z automatem. Skrzynia miękko przełącza przełożenia, nie ograniczając zbytnio osiągów auta. Jeżeli jednak ktoś chce jeszcze dynamiczniej przyspieszać i sam decydować, w którym momencie zmienić bieg, może skorzystać z sekwencyjnego trybu pracy skrzyni. Zastosowana jednostka napędowa jest elastyczna i zapewnia sprawne wyprzedzanie. Podczas spokojnej jazdy we wnętrzu jest cicho, a hałas dochodzący spod maski słychać jedynie wtedy, gdy motor wkręci się na wysokie obroty. Poza tym bez zarzutu pozostały w Picasso: dopracowany układ kierowniczy oraz przestronne wnętrze. Samochód dostępny jest w Polsce w wersji Exclusive. Jednak w stosunku do innych modeli sprzedawanych w tej odmianie auto w standardzie ma także ESP oraz tempomat. Dwulitrowe Picasso kosztuje 80 900 złotych. Nowość pojawiła się także w największym i jednocześnie najnowszym modelu CitroĎna - C8. Zaprezentowany po raz pierwszy na zeszłorocznym salonie w Genewie samochód otrzymał teraz 3-litrową jednostkę napędową o mocy 204 KM. Podobnie jak w Picasso także C8 wyposażone jest standardowo w automatyczną przekładnię. Nowy silnik zapewnia poprawną dynamikę, choć przy masie 1837 kilogramów nie można spodziewać się szaleństw. Dla amatorów ręcznej zmiany biegów skrzynia ma także tryb sekwencyjny. Najmocniejsza jednostka pozostaje cicha w każdym zakresie prędkości obrotowej. Najmocniejszy model C8 jest już w sprzedaży. Samochód występuje tylko w wersji Exclusive i kosztuje 170 500 złotych.
Galeria zdjęć
Oszczędna Xsara i mocne vany
Oszczędna Xsara i mocne vany
Oszczędna Xsara i mocne vany
Oszczędna Xsara i mocne vany
Oszczędna Xsara i mocne vany