Warszawa została wybrana na miejsce pierwszej - po salonie paryskim - europejskiej prezentacji najnowszej ewolucji Mitsubishi Pajero, a więc Polska jest dla producentów wciąż ważnym rynkiem motoryzacyjnym.
To samochód, który stał się symbolem niezawodności w ekstremalnych warunkach. W ciągu ostatnich 21 lat zawodnicy w Mitsubishi Pajero triumfowali bowiem aż jedenaście razy w najbardziej znanym, a jednocześnie chyba najtrudniejszym z rajdów: Dakarze.
W przeciwieństwie do jakże modnych ostatnio SUV-ów, Pajero zawsze było typowym „terenowcem”. Najnowsza wersja, to jak podaje producent: „najpotężniejszy, a zarazem najbardziej luksusowy model z napędem 4x4, jaki stworzyliśmy”. Zmiany zapewniają lepsze prowadzenie, większy komfort podróżowania i poziom bezpieczeństwa, a także poprawę osiągów.
Te ostatnie związane są z zastosowaniem nowych silników. Pierwszy z nich – szesnastozaworowy diesel o pojemności 3,2 litra DI-D, Common Rail z turbosprężarką i intercoolerem posiada moc 160 KM w wersji z pięciobiegową, manualną i 170 KM z pięcioprzełożeniową, automatyczną skrzynią biegów, osiąganą przy 3800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 381 i 373 Nm przy 2000obr./min. Drugi silnik – benzynowy o pojemności 3,8 litra, V6 z 24 zaworami MIVEC ma moc 250 KM przy 6000 obr./min, i maksymalny moment 329 Nm (przy 2750 obr./min.).
Zaawansowany system SS4-II pozwala na zmianę w czasie jazdy samochodu z prędkością do 100 km/godz z napędu na tylną oś (2 WD - zalecaną podczas poruszania się w mieście czy na autostradzie), na napęd na cztery osie (4 WD). Rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylnią osią następuje automatycznie - w zależności od nawierzchni – w przedziale od 33:67 aż do 50:50, zapewniając dobre prowadzenie szczególnie na śliskiej drodze.
Podczas jazdy w terenie kierowca może zablokować centralny mechanizm różnicowy dla uzyskania równomiernego rozkładu mocy na obydwie osie i zmaksymalizowania trakcji. Położenie 4HLC zapewnia wysoki zakres z centralnego mechanizmu, co dzięki równomiernemu rozłożeniu mocy na przednie i tylne koła powoduje pewne zachowanie pojazdu na trudnej: nierównej i śliskiej nawierzchni. Z kolei położenie 4LLC – niski zakres z blokadą centralnego mechanizmu – pozwala na pokonywanie szczególnie pochyłych zboczy, pomaga też w wydostaniu się z głębokiego piasku, błota bądź śniegu.
Własności jezdne połączone są z komfortem kierowcy i pasażerów. Samochód wyposażony został w cztery wersje wyposażenia: Invite, Intense, Intense+ oraz Instyle.
Cena nowego Pajero w Polsce kształtuje się w zależności od wersji:od 159 990 złotych (trzydrzwiowy diesel z automatyczną skrzynią biegów) do 229 990 złotych (pięciodrzwiowy, benzynowy w wersji Instyle). Za lakier metaliczny pobierana jest dodatkowa dopłata 3 990 złotych.
Jak widać samochód nie należy do najtańszych, ale zapewne znajdzie i u nas nabywców. Nowy model Mitsubishi pojawić się ma w salonach w naszym kraju w drugiej połowie listopada, a pierwsi chętni zapisywali się na listy już podczas spotkania.
Zaprezentowany w Warszawie model stanowi także bazę dla pojazdów (wersja Evolution), które w grudniu wyruszą na trasę kolejnego Rajdu Dakar, by poprawiać należący do firmy rekord jedenastu zwycięstw i odnieść siódmy z rzędu skukces. Bo to, że Pajero utożsamiane jest przede wszystkim ze sportem widać było najlepiej podczas uroczystości w warszawskim Forcie Legionów – część oficjalną prowadził znany prezenter telewizyjny Tomasz Kamel, który jako dziennikarz obsługiwał rajd w 2002 roku, a goście – obok samochodu - obejrzeć mogli unikalne eksponaty, m.in. kombinezon wielokrotnego zwycięzcy rajdu Stephane’a Peterhansela czy statuetkę „Dakar Trophy", którą otrzymała załoga Alphand - Picard za wygranie rajdu w tym roku.