Pierwsze przymiarki do tego niełatwego zadania mogliśmy już zobaczyć na kilku salonach samochodowych. Simba była zapowiedzią wersji 4x4, a Alessi (Genewa 2005) równie dobrze mógłby się nazywać Sporting. Jedno jest pewne - we wrześniu na salonie we Frankfurcie zobaczymy Pandę SUV, która będzie stanowiła rozwinięcie wersji 4x4 (dodatkowo m.in. nakładki na nadwozie i centralny mechanizm różnicowy). Ale na SUV-ie plany Fiata się nie kończą. Co prawda losy Sportinga nie są jeszcze do końca sprecyzowane, ale ze względu na duże zainteresowanie klientów poprzednikami w tej właśnie odmianie Fiat nie zrezygnuje z pewnością z tak ważnego modelu. Prace nad autem cały czas trwają - świadczą o tym wykonane na początku czerwca zdjęcia pod centrum badawczo-rozwojowym Fiata niedaleko Turynu. W odróżnieniu od cywilnych odmian Sporting otrzyma dodatkowe nakładki z tworzywa (na progi i zderzaki), a plastikowe nadkola mają osłaniać duże, 15-calowe alufelgi z niskoprofilowanymi oponami. Z przodu auto będzie się wyróżniać nowym wlotem powietrza do chłodnicy oraz lampami przeciwmgielnymi. Podobnie jak przy poprzednikach (Cinquecento i Seicento) samochód będzie dostępny prawdopodobnie w ograniczonej liczbie kolorów nadwozia. Najmniej wiadomo niestety o wnętrzu, ale z pewnością zobaczymy w nim kierownicę i drążek biegów obite skórą oraz sportowe fotele nawiązujące kolorystyką do nadwozia. Oczywiście Sporting to nie tylko stylistyka. Pod maskę sportowego "misia" trafi najprawdopodobniej silnik 1.2 16V o mocy 80 KM lub 1.4 16V (95 KM), co w tak niedużym aucie obiecuje bardzo dobre osiągi. Premiera samochodu nastąpi najprawdopodobniej na początku przyszłego roku. O miesiąc wcześniej, niż pierwotnie planowano, wystartuje sprzedaż kolejnej generacji Punto. Bezpośrednio po debiucie podczas salonu we Frankfurcie (wrzesień) pojazd bazujący na płycie podłogowej nowej Corsy trafi do salonów. Samochód będzie przestronniejszy, bardziej komfortowy i bezpieczniejszy. Rozstaw osi nowego Punto wyniesie 2450 mm, a długość 4040 mm. Do napędu Fiat planuje aż 8 silników - 4 jednostki benzynowe: 1.2/65 KM, 1.4/80 KM, 1.4/100 KM, 1.8/130 KM oraz 4 turbodiesle: 1.3/70 KM, 1.3/90 KM, 1.9/120 KM, 1.9/150 KM. W 2006 roku do oferty dołączy benzynowy, 115-konny silnik 1.6 oraz jego wersja turbo mająca 180 KM. W późniejszym terminie paletę diesli zasili także motor 1.6 w dwóch odmianach mocy - 105 i 120 KM. Roczna produkcja Punto III ma wynosić ok. 350 tys. sztuk. Ceny auta są jeszcze tajemnicą, ale spodziewamy się, że nie powinny one zbyt odbiegać od poziomu dotychczasowego modelu. Tak jak poprzednik trzecia generacja "kropki" będzie wytwarzana w dwóch wersjach nadwoziowych - jako 5- i 3-drzwiowy hatchback. Ten ostatni posłuży najprawdopodobniej jako baza do wersji otwartej (coupécabrio z metalowym dachem) oraz supermocnej sportowej wersji z napędem na obie osie. Fiat zamierza również dalej produkować i sprzedawać obecny model pod nazwą Classic (do końca 2006 roku). Auto ma mieć ograniczoną ilość wersji wyposażeniowych oraz opcji, a jego wytwarzaniem będzie się zajmował zakład w Mirafiori.