Francja

Oczywiście największe wrażenie na zwiedzających będą chcieli zrobić gospodarze, a w stolicy Francji taką funkcję będą pełnić trzy marki - Citroen, Peugeot oraz Renault. Każda z tych marek zaprezentuje sporo ciekawych modeli, jednak mimo wszystko największym zainteresowaniem odwiedzających powinna cieszyć się trzecia generacja Renault Megane. Na stoisku Citroena gwiazdą powinien być kolejny minivan sygnowany nazwiskiem słynnego malarza - Pablo Picasso - tym razem zbudowany na bazie modelu C3. Z kolei u Peugeota najwięcej świateł będzie skierowanych na wersję coupe-cabrio kompaktowego Peugeota 308.

No i oczywiście nie może zabraknąć modeli koncepcyjnych. Renault postawi na model z klasy wyższej o nazwie Ondelios. Peugeot pokaże prototypowego minivana o nazwie Prologue, który stanowi zapowiedź modelu 3008, oraz tajemniczego RC... Z kolei Citroen pokaże zapowiedź przedstawiciela kolejnego nieznanego jeszcze dla siebie segmentu crossoverów - futurystyczny model o dość enigmatycznej nazwie Hypnos i napędzie hybrydowym.

Niemcy

Mimo iż w tym roku "na wyjeździe" (targi w Paryżu odbywają się co dwa lata naprzemiennie z wystawą we Frankfurcie), to jednak niemieckie koncerny będą chciały również i w Paryżu dzierżyć palmę najważniejszych tegorocznych nowości. A mają ku temu sporo argumentów. Przede wszystkim Golf VI, największy europejski bestseller wszechczasów, który wprawdzie miał już swoje pierwsze prezentacje, jednak po raz pierwszy zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności. Opel, do pokazanej w lipcu Insigni, teraz dołączy Insignię Sports Tourer, czyli wersję kombi następcy Vectry. Mercedes pokaże hybrydową wersję klasy S (S 400 BlueHybrid), Audi model A6 po faceliftingu oraz nowe S4 i S4 Avant, a BMW nową generację luksusowej serii 7 i trójkę po faceliftingu.

Z konceptów warto zwrócić uwagę na hybrydową wersję serii 7 BMW, 210-konnego Golfa GTi czy wreszcie Mercedesa Fascination, który jest zapowiedzią nowej E-klasy. Należąca do koncernu BMW marka MINI zaprezentuje uterenowiony model Crossover.

Japonia i Korea

Z azjatyckich producentów najważniejsze nowości znajdziemy chyba na stoisku Toyoty. Każda z nowości - nowa generacja Avensisa, malutkie iQ, czy kompaktowy SUV Urban Cruiser - mogą i powinny odegrać ważną rolę na europejskim rynku. Drugi co do wielkości japoński producent, czyli Honda, pokaże po raz pierwszy na Starym Kontynencie model Jazz oraz odświeżonego Civica Hybrid. Mitsubishi pokaże kolejne wersje nowego Lancera - usportowionego Ralliarta i rajdowego Racinga. Zaś Nissan i Suzuki postawią na maluchy - odpowiednio model Pixo oraz Alto. Dwaj najwięksi koreańscy producenci również pokażą dość ważne dla siebie premiery. Będą to Hyundai i20, następca modelu Getz, oraz Kia Soul, pierwszy crossover tej marki.

Spośród sporej grupy koncepcyjnych modeli ciekawie zapowiadają się m.in. Honda Insight, czyli prototyp drugiej generacji pierwszego hybrydowego modelu w historii Hondy. Mazda pokaże kolejny model ze swojej serii prototypowych aut nawiązujących do ruchu o mazwie Kiyora, który stanowi pewną zapowiedź Mazdy1. I jeszcze Ssangyong C200, czyli w niedalekiej przyszłości mały miejski crossover.

Reszta świata

Choć nie mamy obecnie polskiej marki, której nowościami moglibyśmy się fascynować, to jednak nie zabraknie w Paryżu ważnego polskiego akcentu. Mowa tu o Fordzie Ka, którego produkcja ruszyła właśnie w zeszłym tygodniu w tyskich zakładach Fiata. Z pewnością na spore zainteresowanie zwiedzających mogą liczyć także takie modele jak Chevrolet Cruze, Seat Exeo czy koncepcyjny Saab 9-X Air.

Po raz pierwszy na wystawie paryskiej pojawią się marki Infiniti oraz Abarth. Po wielu latach nieobecności powrócą zaś tacy producenci jak Lotus oraz Matra.