Audi R8, to pięciokrotny zwycięzca wyścigu 24 godziny w Le Mans. Geny tego auta odziedziczył nowy seryjny model Audi R8, który nazwę otrzymał po sławnej wyścigówce. Od dzisiaj można zamawiać auto, a pierwsze dostawy zaplanowano na pierwsze półrocze 2007 roku.
Patrząc na samochód od razu rzuca się w oczy jego szerokość i duży rozstaw kół. Już same proporcje auta wskazują, że silnik zamontowano za kokpitem, czyli typowo dla aut wyścigowych. Umieszczenie silnika przed tylną osią pozytywnie wpłynęło na sterowność i rozkład masy (44% na przednią oś, 56% na oś tylną). Z tego powodu kabinę przesunięto nietradycyjnie do przodu. Samochód wyposażono w charakterystyczne boczne spojlery zamontowane za drzwiami, które dostarczają odpowiednią ilość powietrza do silnika, a zarazem go schładzają. Długość auta wynosi 4,43 m, szerokość 1,9 m, a na wysokość samochód ma 1,25 m. Przy rozstawie osi 2,65 m w aucie jest zaskakująco wiele miejsca.
Sportowe wnętrze absolutnie koncentruje się na kierowcy, który steruje autem za pośrednictwem charakterystycznej dla Audi kierownicy ze spłaszczeniem u dołu. Wnętrze wykończono w ciemniejszych odcieniach. Obicie sportowych foteli można otrzymać w połączeniu skóra/alcantara bądź w kompletnej skórzanej tapicerce.
Audi napędzane jest 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 4,2 l z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa FSI. Przy 7800 obr./min osiągana jest moc 420 KM (309 kW). Maksymalny moment obrotowy 430 Nm dostępny jest w zakresie 4500 – 6000 obr./min. Aż 90% maksymalnego momentu obrotowego osiągane jest w szerokim zakresie obrotów (od 3500 – 7600 obr./min). Od 0 do 100 km/h R8 przyśpieszy w 4,6 s i osiąga prędkość maksymalną 301 km/h. Do wyboru są dwie przekładnie – 6-biegowa manualna lub automatyczna Audi R-tronic z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów. Także tutaj widoczny jest wpływ wyścigowego auta, ponieważ joystick zmiany biegów umieszczono na konsoli centralnej, a manetki pod kierownicą.
Zawieszenie tworzą podwójne wahacze zarówno z przodu, jak i z tyłu. Podczas gdy z przodu są trójkątne, z tyłu górny wahacz jest trójkątny, dolny jest trójkątny z belką prowadzącą. Chociaż zawieszenie jest sztywno nastawione, auto oferuje zaskakujący komfort jazdy. Standardowo montowane są 18-calowe koła z oponami 235/40 z przodu i 285/35 z tyłu.
Długa jest lista wyposażenia opcjonalnego, z której warto wyróżnić elitarny zestaw audio Bang & Olufsen z 12 głośnikami o całkowitej mocy 465 W, który dostosowuje głośność odtwarzania do prędkości jazdy i powierzchni szosy.
Jednostkowa produkcja przebiegać będzie w nowej specjalnej fabryce Audi w Neckarsulm. Dziennie zostanie wyprodukowane maksymalnie 15 sztuk.