W Paryżu odbył swoją premierę światową Peugeot Spider 207 nawiązujący do samochodu koncepcyjnego 20Cup. W odróżnieniu od niego Spider ma klasyczny układ czterech kół i poprzecznie zamontowany z tyłu silnik. Chodzi o samochód wyścigowy serii LMP (samochody sportowe dla wyścigów długodystansowych), który spełnia reguły ACO, zwłaszcza ochrony przeciw przewróceniu.
Rurowa rama z powodu łatwiejszej naprawy złożona jest z trzech części. Konstrukcja auta spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa organizacji IAF dla sportowych samochodów. Wiele komponentów wykorzystano z aktualnych modeli Peugeot, jednak zostały one zmodyfikowane na potrzeby auta wyczynowego. Z modelu 407 zaczerpnięto np. tarcze hamulcowe, zaciski oraz układ kierowniczy, z modelu 207 chłodnicę i chłodnicę stłoczonego powietrza, a słupek układu kierowniczego z modelu 206.
Spider napędza benzynowa jednostka 1,6 THP 16V EP6 DTS opracowana w ramach współpracy z BMW, która będzie montowana również w modelu 207 RC. W Spiderze zmodyfikowano kolektor dolotowy i wylotowy. Silnik oferuje 174 KM przy 5800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600 obr./min (osiągalny do 4500 obr./min). Silnik połączono z 6-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów Sadev z manetkami pod kierownicą.
Spider dysponuje zmodyfikowaną jednostką sterującą Bosch oraz „czarną skrzynką”, która nieustannie zapisuje dane z pracującego silnika. Zebrane dane zostaną wykorzystane podczas kolejnych prac nad autem.
Wymiary auta to – długość 4131 mm, szerokość 1854 mm. Rozstaw kół z przodu wynosi 1505 mm, z tyłu 1615, a rozstaw osi 2600 mm.