Firma Porsche przedstawiła w Paryżu nowy RS Spyder, który jest ewolucją sportowego prototypu, który aktualnie ściga się w pucharze American Le Mans Series (ALMS) pod banderą zespołu Penske. Bolid RS Spyder z otwartym kokpitem otrzymał homologację w kategorii „Le Mans Prototypes 2”, tak więc może startować w wyścigach ALMS, European Le Mans Series (LMS) i 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Porsche zaoferuje nowy RS Spyder prywatnym zespołom, co zapewni zwrot kosztów poniesionych na opracowanie auta.
Na podstawie symulacji komputerowej i testów nowy RS Spyder posiada ulepszoną ramę, zoptymalizowany tylny spojler oraz dyfuzor, zmodyfikowaną karbonową karoserię, którą można teraz sprawniej serwisować, oraz zmienione kanały dopływu powietrza do chłodnic. Wiele uwagi poświęcono także systemowi elektrycznemu i hydraulicznemu oraz układowi kierowniczemu.
RS Spyder napędzany jest 8-cylindrowym silnikiem 3,4 l o mocy 503 KM przy 10300 obr./min, co oznacza wzrost w porównaniu z poprzednikiem o 23 konie. Silnik współpracuje z sekwencyjną 6-stopniową skrzynią biegów z manetkami pod kierownicą, którą zmodyfikowano w celu zwiększenia niezawodności i precyzji zmiany biegów. Masa Porsche RS Spyder wynosi 775 kg. Hamulce korzystają z karbonowych tarcz o średnicy 380 mm z przodu i 355 mm z tyłu.