Oznaczenie GTO (Gran Turismo Omologata) nawiązuje do legendarnego modelu 250 GTO z połowy lat sześćdziesiątych oraz 288 GTO z lat osiemdziesiątych. Natomiast model 599 GTO nie będzie jedynie pojazdem przeznaczonym do wyścigów, ale supersportowym autem dla normalnych użytkowników – tych, których będzie na niego stać! Konstrukcyjnie pojazd ten wywodzi się z wersji studyjnej XX, która była prezentowana przed rokiem w Genewie. Limitowana seria to 599 egzemplarzy.
Silnik V12 z cylindrami nachylonymi pod kątem 65° i pojemności skokowej 5999 cm3, mocy 500 kW (679 KM) przy 8250 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm przy 6500 obr./min. Współpracuje z nim sześciostopniowa przekładnia F1 z karbonowymi dźwigniami pod kołem kierownicy. Auto osiąga prędkość maksymalną 335 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,35 sekundy, a do pokonania dystansu 100 km potrzebuje średnio 17,5 l paliwa. W zbiorniku mieści się 105 litrów, więc auto nie wymaga aż tak częstego tankowania.
Rozstaw osi wynosi 2750 mm, rozstaw przednich kół 1701 mm, a tylnych 1618 mm. Zawieszenie nowej generacji z elektrohydraulicznymi amortyzatorami SCM2 i możliwością odpowiednich ustawień. Kierowca posiada do dyspozycji system multimedialny z funkcją Virtual Race Engineer (VRE), która dostarcza informacje o aktualnych parametrach jazdy.
Optymalne hamowanie zapewniają karbonowo-ceramiczne hamulce CCM2 o średnicy 398 mm i szerokości 38 mm z przodu oraz 360 mm i 32 mm z tyłu. Przy prędkości 100 km/h auto może się zatrzymać na dystansie 32,5 metra. Na koła zamontowano opony o rozmiarze 285/30 ZR20 z przodu i 315/35 ZR20 z tyłu. System TPTMS kontroluje nie tylko ciśnienie w oponach, ale także i ich temperaturę.
Ferrari 599 GTO ma długość całkowitą 4710 mm, szerokość 1962 mm i wysokość 1326 mm, a masa pojazdu gotowego do jazdy wynosi 1605 kg. Do dyspozycji kierowcy i pasażera jest 320 litrowy bagażnik.
Przedpremierowy pokaz tego pojazdu odbędzie się 14 kwietnia 2010 roku w Modenie, a oficjalna premiera targowa kilka dni później w Pekinie.