Sposób, którymPeugeot 207 Economique obniżył zużycie paliwa do 3,8 l/100 km nie jest żadną nowością techniczną. Silnik 1,6 HDi o mocy 66 kW ma obecnie ustawioną jednostkę sterująca na bardziej oszczędny cykl, a spaliny w wymienniku ciepła EGR są lepiej chłodzone. Także pięciostopniowa przekładnia manualna otrzymała inne przełożenie oraz zamontowano indykator ekonomicznej jazdy.
Optymalizacja aerodynamiki pojazdu pozwoliła na obniżenie współczynnika oporu powietrza z 0,30 na niewiarygodnych 0,274. Wpływ na to miało obniżenie o 5 mm zawieszenia, zmiany w przednim zderzaku, zakrycie podłogi pod układem wydechowym, modyfikacja kształtu progów, tylny spoiler i specjalny design obręczy kół, które mają średnice 15-cali i opony Michelin 185/65 z mniejszym współczynnikiem tarcia.
Na pierwszy rzut oka 207 Economique odróżnia się od pozostałych wersji zmodyfikowana atrapą wlotu powietrza chłodnicy oraz diodami wtylnych światłach zespolonych.