Hatchback Peugeot 207 jest na rynku już od roku, coupe-cabrio 207 CC w seryjnym wydaniu zaprezentowany został podczas salonu genewskiego, a obecnie do rodziny dołączyło kombi 207 SW.
Francuski producent w informacji prasowej informuje, że Peugeot 207 SW pojawi się w sprzedaży 5. lipca 2007 roku i od tego dnia będzie dostępny w salonach na terenie Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Portugalii. Natomiast od 12. lipca będzie sprzedawany także w Niemczech. Do pozostałych krajów europejskich trafi dopiero po wakacjach, a konkretnie we wrześniu.
Styliści Peugeota nie przyjęli kierunku, w którym pracowali przy poprzednim modelu 206 SW z klamkami ukrytymi w tylnych drzwiach i wysoko umieszczonymi tylnymi światłami zespolonymi. Tym razem zdecydowano się na wersję 207 SW zbliżoną do większego modelu 407 SW.
Kompaktowe kombi 207 SW jest o 119 mm dłuższe niż hatchback i ma 4156 mm długości, 1748 mm szerokości i 1510 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 337 l i jest o 67 l większa od wersji hatchback. W maksymalnej konfiguracji osiąga jednak aż 1258 l. Charakterystycznymi elementami wyróżniającymi to kombi od pozostałych wersji rodziny 207 jest panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną zasłoną i samodzielnie otwierane okno piątych drzwi.
Oferta jednostek napędowych obejmuje trzy benzynowe i dwie wysokoprężne. Pierwsze dwie mają identyczną pojemność skokową 1.4 l, a różnią się jedynie parametrami. Pierwsza z nich ma moc 54 kW (75 KM) i moement obrotowy 118 Nm przy 3300 obr./min. Druga to 70 kW (95 KM) i moment 136 Nm przy 4000 obr./min. Obie napędzają przednią oś za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. Kolejny silnik ma pojemność 1.6 l, moc 88 kW (120 KM) i moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr./min. Do tego silnika można zmówić manualną lub sekwencyjną skrzynię Tiptronic systemu Porsche.
Jednostki wysokoprężne mają pojemność skokową 1.6 l i moc 66 kW (90 KM) lub 80 kW (110 KM) oraz odpowiednio maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr./min i 240 Nm (w przypadku stosowania funkcji overboost 260 Nm) przy identycznych obrotach. Oba silniki oferowane są z manualną skrzynią biegów.
Peugeot poinformował, że przygotowuje także do produkcji seryjnej dwie wersje specjalne 207 SW. Pierwszą będzie model nazwany Outdoor i będzie kontynuacją wersji studyjnej, która zaprezentowana została podczas marcowego salonu w Genewie. Druga RC, otrzyma silnik czterocylindrowy o pojemności skokowej 1.6 l i mocy 125 kW (175 kM) z momentem obrotowym 240 Nm przy 1600 obr./min.
Nowy model 207 SW będzie produkowany we francuskim zakładzie w Poissy. Planuje się dzienną produkcję na poziomie 460 egzemplarzy, co pozwoli w skali roku wyprodukować 98 000 samochodów. Jak łatwo obliczyć, model 207 SW stanowić będzie 18 proc. wśród wszystkich wersji 207.